Naar aanleiding van 1 September: Montessori School Education
1 opmerking:
Anoniem
zei
De video zegt dat Montesori lesmateriaal ontwikkeld heeft voor kinder met een “geestelijk handicap”.
Wel, schoolmeesters van den ouwe stempel zullen het ‘geestelijk gestoord’ noemen. Voor anderen is het ‘functioneren op een hoger -of ander - niveau’.
De grootste tekortkoming van het traditioneel onderwijs, is dat een leerling ‘beter’ doet met leerkrachten die psychisch gelijkaardige karakteristieken vertonen als de leerling.
Wanneer iemand je komt zeggen, wat je moet doen, hoe je het moet doen, wat je moet eten, hoe laat je het moet eten, en hoe veel je mag eten, hoeveel je moet drinken, en voor wie je moet stemmen, zal je het zeer goed doen op school indien het je eigen karakter past, anders ben je de pineut.
Dit veroorzakt wel het probleem van de dove die de blinde volgt, en het enigste waar ze goed in zijn is in het slagen in examens waarvan de vragen geschreven zijn, door mensen die op hen lijken.
Wat is er nu moeilijk aan een universitair dimploma? Je moet er gewoon herhalen wat de professor gezegd heeft. Als je een goed geheugen hebt, ben je al bijna geslaagd. Hoe slechter het geheugen, hoe minder goed je zal presteren.
Maar vraag iemand die het goed doet op school niet om een probleem op te lossen. Ze zullen misschien Google raadplegen om de oplossing te vinden, maar indien het probleem nieuw is, en Google heeft het antwoord niet, dan staan ze daar.
Hoe minder vragen je stelt, hoe beter je het op school doet want het laatste je mag doen is de leerkracht vertellen dat hij het fout heeft, wanneer hij het effectief fout heeft. Ik zelf heb daar zelfs ooit eens een strafstudie voor gekregen.
En zo vervalt de intelligentia in circulariteiten, waarin intelligentie niets meer is, dan het herhalen van wat er reeds gezegd is; de opinies, feiten alsook de fouten.
Als je ziet hoe de grandees van het IMF, de wereldbank, de VN enz, wereldproblemen aanpakken zie je deze circulariteiten. Ze doen altijd maar hetzelfde. Als ze daarmee een probleem veroorzaken doen ze gewoon een beetje meer van hetzelfde.
En allemaal met diplomas van Harvard, Princeton, Cambridge of Oxford, maar geen enkel origineel idee.
Ouders met kinderen die het moeilijk hebben op school en zelfs psychische problemen vertonen in relatie tot school, doen er goed aan eens een kijkje te gaan nemen in een Montessori school. De kans bestaat dat het probleem op school veroorzaakt wordt.
S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia
We Stand In Support of Padre Stefano Manelli
Paus Benedictus XVI
Een meditatie over het Heilig Misoffer
2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------
ONZE VADER
Onze Vader, die in de Hemelen zijt, geheiligd zij Uw Naam, Uw Rijk kome, Uw Wil geschiede op aarde als in de Hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren, En leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade. Amen.
Arma Christi
SEDE VACANTE 31-12-2022
0 dagen 16 uren 27 minuten 31 seconden sinds de Petrijnse Zetel vacant werd.
1 opmerking:
De video zegt dat Montesori lesmateriaal ontwikkeld heeft voor kinder met een “geestelijk handicap”.
Wel, schoolmeesters van den ouwe stempel zullen het ‘geestelijk gestoord’ noemen. Voor anderen is het ‘functioneren op een hoger -of ander - niveau’.
De grootste tekortkoming van het traditioneel onderwijs, is dat een leerling ‘beter’ doet met leerkrachten die psychisch gelijkaardige karakteristieken vertonen als de leerling.
Wanneer iemand je komt zeggen, wat je moet doen, hoe je het moet doen, wat je moet eten, hoe laat je het moet eten, en hoe veel je mag eten, hoeveel je moet drinken, en voor wie je moet stemmen, zal je het zeer goed doen op school indien het je eigen karakter past, anders ben je de pineut.
Dit veroorzakt wel het probleem van de dove die de blinde volgt, en het enigste waar ze goed in zijn is in het slagen in examens waarvan de vragen geschreven zijn, door mensen die op hen lijken.
Wat is er nu moeilijk aan een universitair dimploma? Je moet er gewoon herhalen wat de professor gezegd heeft. Als je een goed geheugen hebt, ben je al bijna geslaagd. Hoe slechter het geheugen, hoe minder goed je zal presteren.
Maar vraag iemand die het goed doet op school niet om een probleem op te lossen. Ze zullen misschien Google raadplegen om de oplossing te vinden, maar indien het probleem nieuw is, en Google heeft het antwoord niet, dan staan ze daar.
Hoe minder vragen je stelt, hoe beter je het op school doet want het laatste je mag doen is de leerkracht vertellen dat hij het fout heeft, wanneer hij het effectief fout heeft. Ik zelf heb daar zelfs ooit eens een strafstudie voor gekregen.
En zo vervalt de intelligentia in circulariteiten, waarin intelligentie niets meer is, dan het herhalen van wat er reeds gezegd is; de opinies, feiten alsook de fouten.
Als je ziet hoe de grandees van het IMF, de wereldbank, de VN enz, wereldproblemen aanpakken zie je deze circulariteiten. Ze doen altijd maar hetzelfde. Als ze daarmee een probleem veroorzaken doen ze gewoon een beetje meer van hetzelfde.
En allemaal met diplomas van Harvard, Princeton, Cambridge of Oxford, maar geen enkel origineel idee.
Ouders met kinderen die het moeilijk hebben op school en zelfs psychische problemen vertonen in relatie tot school, doen er goed aan eens een kijkje te gaan nemen in een Montessori school. De kans bestaat dat het probleem op school veroorzaakt wordt.
Een reactie posten