Beste,
Het is moeilijk om wat dit betreft advies te geven.
Enkele dagen geleden schreef een Anoniem dit op de Blog:
Wat de Vlamingen betreft:
Van de 3 Salesianen in opleiding in Vlaanderen zijn er 2 uit Azië, die in Leuven hun opleiding doen, en de Vlaming zelf werd naar Rome gestuurd.
Een late roeping wordt direct naar Breda gestuurd. Zeer wenselijk na de catastrofe van het CPRL onder Danneels, en Marc Gesquière (van het Centrum voor priesterkandidaten op rijpere leeftijd in Antwerpen 1985-1999).
En in Tongerlo studeren 2 Norbertijnen en 2 Trappisten met mogelijks een derde Premonstratenzer-kandidaat.
De seminaries in Brugge en in Leuven zijn minimaal gevuld en worden met argusogen bekeken.
Hoopvol stemt echter, dat de ordespiritualiteit en -ernst toch jonge mensen aantrekt, behalve dan de zedig zwijgende Jezuïeten, Franciscanen en Dominicanen die klaarblijkelijk niet meer zo attractief zijn: "Zeer goed bezig mannen!"
Dus,
Wil je priester of pater worden?
Kandidaat-priesters worden inderdaad naar Breda (Nederland) gestuurd, naar Bovendonk.
Bovendonk is behoorlijk, al zijn wij er niet kapot van.
De link naar Bovendonk:
http://www.bovendonk-opleidingen.nl/index.php?page=936
Indien je pater wil worden, dan heb je meer keuze:
Veel informatie is te vinden op de website 'Jongerlo' van de Abdij van Tongerlo:
http://www.jongerlo.org/geboeid_door_jezus/geboeid_door_jezus_index.htm
Voor het serieuzere werk, raden we je aan om contact op te nemen met:
Abbaye Notre-Dame de Fontgombault (Franstalig, maar er verblijven ook Vlamingen)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdij_Notre-Dame_de_Fontgombault
http://catholique-bourges.cef.fr/communaute/religieux/benedictins.htm
Ook de Abbaye Saint-Paul de Wisques hangt van Fontgombault af en werd speciaal 'hersticht' om Vlamingen op te vangen (50 km van Poperinge).
http://www.abbaye-saint-paul-wisques.com/
Posts tonen met het label Roeping. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Roeping. Alle posts tonen
woensdag 22 januari 2014
maandag 19 augustus 2013
vrijdag 4 mei 2012
maandag 17 oktober 2011
zondag 31 juli 2011
zaterdag 30 juli 2011
Abonneren op:
Posts (Atom)
S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia
We Stand In Support of Padre Stefano Manelli
Paus Benedictus XVI
Een meditatie over het Heilig Misoffer
2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------
