BREAKING NEWS

News Ticker --- 31-12-2022 SEDE VACANTE --- Einde berichten ---

dinsdag 27 mei 2025

Vlaamse 'bisschoppen' perverteren de Heilige Schrift om hun 'woke' visie op alle geopolitieke en andere problemen er in het 'katholiek' onderwijs door te drukken


 
















Na ruim 25 jaar komt er een vernieuwde versie van het leerplan Rooms-Katholieke godsdienst voor het lager onderwijs. Daarin ligt de nadruk op kennis en theorie, met als topprioriteit het aanscherpen van de religieuze geletterdheid [Zou dit waar kunnen zijn?]. Vanuit dat Christelijke perspectief zullen leerlingen leren over hedendaagse thema's als migratie en ecologie [Dit is dan weer te betreuren omdat er niets 'christelijks' aan migratie of ecologie is. Met 'christelijk' bedoelen ze natuurlijk hun woke politieke visie waarmee ze de leerlingen later op linkse partijen willen doen stemmen.].

Er ligt een nieuw godsdienst-leerplan klaar voor het basisonderwijs. Het vorige plan stamde nog uit 1999 en dus was het hoog tijd voor een update [Indien het leerplan destijds zo goed was, dan is een update nu niet zo evident als hier wordt beweerd.]. Het nieuwe leerplan is met zijn 196 pagina's bijzonder uitgebreid en gedetailleerd. De grootste vernieuwing is het aanscherpen van de religieuze geletterdheid [LOL], klinkt het.

Zo moeten leerlingen Bijbelse verhalen als Jonathan en David of de verloren zoon kennen, alsook figuren als Mozes, Ruth of de Heilige Clara [Ik durf dit sterk te betwijfelen of dit ook daadwerkelijk gerealiseerd zal worden. Figuren zoals Lot zullen ook wel niet behandeld worden aangezien dergelijke figuren minder populair zijn bij de Vlaamse 'bisschoppen'.]. Ook de christelijke feestdagen en het klassieke [door de 'bisschoppen' vervalste] Onzevader en Weesgegroet komen onder meer aan bod [Dit is echt een verrassing!].

Tegelijk komen in het leerplan ook actuele thema's aan bod [!!!]: van migratie tot ecologie [Zéér verrassend!], steeds vanuit Christelijk perspectief. Zo zullen leerlingen uit de tweede graad het Bijbelse verhaal van de Uittocht uit Egypte leren kennen als aanknopingspunt voor discussies over klimaat- en oorlogsvluchtelingen vandaag [De Uittocht uit Egypte had niets met klimaat- of oorlogsvluchtelingen te maken.].

Even een reminder voor de Vlaamse 'bisschoppen' en hun paladijnen:

Exodus, het tweede boek van de Bijbel, wordt zo genoemd omdat het de Uittocht van de Israëlieten uit Egypte en hun omzwervingen door de woestijn naar de berg Sinaï beschrijft. Het boek bestaat uit vijf hoofddelen: de gebeurtenissen in Egypte vóór de uittocht met o.a. het eerste Paasmaal (1-12), het vertrek uit Egypte en de tocht naar de berg Sinaï (13-18), de afkondiging van de eerste voorschriften van de Mozaïsche wet (19-31), de afvalligheid van de Joden, de verzoening en vernieuwing van het Verbond (32-34), en de bouw van het tabernakel (35-40).


In de derde graad zullen 10- tot 12-jarigen bijvoorbeeld aan de slag gaan met de parabel over de gastvrijheid van Abraham en Sara, als opstap naar een gesprek over gastvrijheid tegenover vluchtelingen, en leren ze hoe [anti-]paus Franciscus een link legde tussen het milieu en de zorg voor de armen.

De 'parabel' over de gastvrijheid van Abraham en Sara heeft niets met gastvrijheid tegenover vluchtelingen te maken. Het gekleuter van de Vlaamse 'bisschoppen' is werkelijk ongelofelijk! Waar gaat het 'écht over? God verscheen aan Abraham in een droom (Genesis 15:12-21), in een visioen (Genesis 15:1), in mensengestalte met begeleiding (de "Drie Mannen" bij de eik van Mamre - Genesis 18:1-22) en door bemiddelende Goddelijke Boodschappers (Genesis 22:11,15). De bewuste gastvrijheid moet dus niet in verband met 'vluchtelingen' gezien worden, maar het betreft hier de Heilige Drievuldigheid. De Vlaamse 'bisschoppen' veranderen de Triniteit in 'vluchtelingen'. Het is ronduit blasfemisch!

"Alle geopolitieke problemen van vandaag hebben ook een religieus facet", zegt theoloog Jürgen Mettepenningen, die in naam van de 'bisschoppen' meewerkte aan het plan. "Om de wereld te begrijpen, hebben leerlingen dus ook die context nodig." [Ik denk dat héél weinig leerlingen 'de wereld' begrijpen. Wat dat betreft, is het leerplan wat ambitieus. Mettepenningen daarentegen is zelf héél goed in het 'begrijpen van de wereld'. Alleen blijft het daar ook bij. Geloof = NUL!]

Het plan sluit aan bij de nieuwe minimumdoelen voor het basisonderwijs, waar ook kennis centraal staat. "Maar ondanks een grotere focus op kennis, betekent dat niet dat twaalfjarigen straks weer letterlijk uit de Bijbel moeten kunnen citeren", klinkt het. [Wat een niveau! Nu zie je wat voor een idee Mettepenningen heeft over het Pre-conciliaire Katholieke Onderwijs! Deze neo-modernisten zijn héél goed in het projecteren van hun eigen ideeën op een niet bestaande realiteit! En dan nog, wat zou daar mis mee zijn? Wat zou er mis mee zijn, dat straks "twaalfjarigen weer letterlijk uit de Bijbel moeten kunnen citeren"? Mettepenningen ziet dit kennelijk als een zinloze exercitie. Wat écht nutteloos is, is het nieuwe 'leerplan'.]

Vandaag is de populariteit van het Katholieke Geloof afgenomen en is er meer diversiteit, ook in de klas. Daar is het nieuwe leerplan niet blind voor, klinkt het.

"De tijd van godsdienst voor katholieken door katholieken is voorbij", zegt Mettepenningen [Ik weet niet op welke planeet Mettepenningen de voorbije 60 jaar heeft gewoond, maar die tijd is al sinds het Tweede Vaticaans Concilie voorbij! Zijn commentaar is werkelijk wéérzinwekkend, fundamenteel racistisch en vervuld met zwavelachtige haat jegens de Katholieken.]. "In een divers klaslokaal laten we leerlingen in dialoog gaan met het geloof, met elkaar en met zichzelf". [Met andere woorden, Katholiek onderwijs is nutteloos omdat er in hun optiek toch géén Waarheid bestaat, maar alleen maar 'dialoog'.]

En hier zijn dan we bij het échte probleem van het vak 'Rooms-Katholieke godsdienst' en van het zogenaamde 'Katholiek Onderwijs' in het algemeen, en dat is: "Iedereen welkom, behalve de Katholieke leerlingen".

Wat willen de Vlaamse 'bisschoppen' nu écht? "Minder katholiek en méér diversiteit!"

Dit is werkelijk een flagrante ontkenning van de doelstelling en de essentie het Katholiek Onderwijs.

Misschien is dit ook nog een leuk thema voor het leerplan: "Er was géén plaats in de herberg". Net zomin er plaats was voor Christus in de herberg (= in de wereld) is er plaats voor Katholieke leerlingen in het post-conciliaire 'Katholiek Onderwijs' omdat het natuurlijk ook 'van de wereld is' en in dienst staat van de Satan.

Ook is het een hele geruststelling om te vernemen dat de GPS van Jürgen Mettepenningen - in dienst van de Vlaamse 'bisschoppen' (ook bekend als het 'Judassen-convent') - nog steeds perfect werkt en zonder twijfel slechts één bestemming heeft, namelijk de Hel!


Bron: vrtNWS

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeer veel aandacht voor het Oude Testament. Jezus vind je natuurlijk nergens terug. Oh, maar ze gaan het Onze Vader leren en een Wees Gegroet. En daar hebben ze 196 pagina's richtlijnen voor nodig? En 6 jaar basisonderwijs.

Anoniem zei

Een tijdje geleden hebben ze beslist dat godsdienstleraren niet-gedoopten kunnen zijn.
En nu breien ze er nog een volgend giftig stukje aan: godsdienst voor katholieken door katholieken is voorbij.
Waar ze naartoe willen? Misschien willen ze moslims godsdienstles laten geven in de katholieke scholen. De valse linkse kerk is tot alle duivels kwaad in staat.

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer

2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

2 Timoteüs 2:3  Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------