Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli
Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer
2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------
7 opmerkingen:
Dus, als ik het goed begrijp, nodigt Jezus ons uit om ons open te stellen voor 'de wereld' en om ons eraan aan te passen, en dus geen poging te ondernemen om haar te bekeren. Toch? ... Het enige getuigenis dat Christenen vandaag de dag nog kunnen afleggen, is om niet langer over de wereld te mopperen. Klopt dat? ... En de stomme man was natuurlijk helemaal niet stom, en het wonder heeft zich dus ook nooit echt voorgedaan. Dit zijn slechts symbolische beelden, toch? ...
Om tegenwoordig het Geloof intact te houden en dus om Katholiek te blijven, moeten we potdoof zijn voor de toespraken en 'preken' van de 'priesters', de 'bisschoppen' en de 'pausen' van de Novus-Horror-kerk.
Lees de Catechismus van de Katholieke Kerk!
Het niveau van Bergoglio en dat van Prevost is dat van een eerste de beste dorpspastoor uit de Novus-Horror-kerk! Je moet het maar durven zeggen!
Dit is boosaardige verdraaing met pseudopsycholische valsinterpretatie van de Heilige Schrift.
En bijzonder boosaardig omdat het hier niet gaat om een domme en/of zwaar gefrustreerde dorpspriester uit Bommerskonten, maar wel om een US-amerikaanse bisschop van 70 jaar, totnutoe goed gezond en zonder enig teken van dementie of psychose, degelijk gevormd in de USA en zeer goed wetend wat er in de Hl. Schrift bij deze perikope staat en welke misleidende onzin hij hier uitbazuint- (deel 1)
(deel 2) Het zeer bekende wonder van de genezing van de doofstomme wordt uitvoerig en gedetailleerd beschreven in het Evangelie volgens Markus (Kap. 7, vers 31-37).
In het 7e kapitel leert Jezus zeer uitgebreid over reinheid en onreinheid: een geweldige steenblok in het israelitiscge geloof, in het bijzonder bij de farizese richting; en daarop volgend dan de genezing van de epileptische dochter van de syrofenucische vrouw: niet joods, niet behorend tot het "uitverkoren volk", zwaar geteisterd door ziekte en van jongsaf aan- en daarmee de "schuld/fout" van haar voorouders(inclusief de moeder) naar de toenmalige denkwereld uitboetend.
Maar die vrouw vecht als een leeuwin en Jezus ziet het erbarmelijke van de situatie en verdrijft de boze geest.
"salvum me fac" - "maak mij gezond".
Niet voor niets heet de kleinste en voor mij mooiste encykliek van P.Benedictus XIV "Spe salvi"- "Op hoop van genade zijn wij gered".
(deel 3) Markus beschrijft uitvoerig en zeer plastisch de genezing van de doofstomme.
En wel in Galilea, "het land (kringvormig) omgeven (door ongelovigen)"- het conservatieve geloofsgetrouwe joodse volk, afstammend van de gedporteerden naar Babylon die rouw aan hun gellof vasthielde.
En de man is "doof en stom":
iedereen weet- en voor 2000 jaar waren ze vzeker niet dommer dan nu- dat het gehoor minstens zo belangrijk is als het zien. Het gehoor is het enige zintuig dat dag en nacht actief is: het waarschuwt voor gevaar en bereidt ons met oriêntatie op aparte geluiden voor. En door te horen leren we de taal en kunnen communiceren.
Doofheid bij de geboorte leidt tot niet-spreken ("stom") en niet voor niets beduidt "stom" in het nederlands ook "dom".
Een jammerlijk beeld: een van geboorte doofstomme man, geestelijk behinderd mat angst en aggressiviteit, het typisch menselijke verloren- en geen bergrond uiticht op gnezing.
Menselike ellende in de hoogste graad- niets van psychosomatisch en pseudopsychologisch gezever.
En Markus beschrijft nauwkeurig hoe Jezus fe ellende ziet en zucht en zich tot Zijn Vader in de hemel wendt.
En dan raakt Hij de oren van de man aan en beveelt "open1" (Ephata. in het aramees).
En dan bevochtigt Hij met Zijn speeksel de tong van de doofstomme.
Een doofstomme man met geestelijke achterstand, oren, speeksel, de vinger aan de tong: realistisch van a tot z, en dan het wonder; de genezing.
En de vele toeschouwers beleven dat mee- er zijn geen twijfels.Dit wonder is zeer bekend: vele malen geschilderd, een beeld van troost voor de familieleden van deze patiênten de naam Ephata voo de vele christelijke scgholen instituten voor doofstommen.
Prevost weet dat alles.
Maar hij verkoopt hier pseudopsychologie in woke en slijmerig-zoete modernistisch gepraat en stelt het zware ziektebeeld de facto op één lijn met nerveuze hartkloppinge, nerveuze maag- en darmkrampen en het in de broek doen van angst-
Dat is bijbelvervalsing- inderdaad; afkeer van de Hl. Schrift en beknitteling van Jezus Christus' werken.
Het is duidelijk: prevost heeft nooit met sedert geboorte dove en dan later doofstomme kinderen en met hun ouders en familieleden over vele jaren gewerkt.
die mensen sluiten zich niet op, ze zijn door de harde realiteit van de natuur ingesloten. de interpretatie met de psychogie van gefrustreerden is demonstratieve geveinsde domheid en goedkope sympathieaanvraag bij de psychiscg aangeslagen modernisten.
niemand, ook niet prevost, mag de Heilige Schrift vervalsen.
Een reactie posten