BREAKING NEWS

News Ticker --- 31-12-2022 SEDE VACANTE 31 DECEMBER 2022 --- Einde berichten ---

donderdag 4 juni 2020

'Coronabeleid is inhumaan' zegt klinisch ethicus Dr. Erwin Kompanje

Over de precaire situatie van ouderen in de woonzorgcentra




4 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad. We zijn vergeten dat we sterfelijk zijn. Mensen gaan nu eenmaal dood. Dat is naast belastingen, de enigste zekerheid die in het leven bestaat. Sterven maakt intrinsiek deel uit van het leven. Men spreekt alsof we de onsterfelijkheid winnen, wanneer wanneer Corona overwonnen wordt.

Je mag vandaag Corona overleven, maar aleen maar om morgen aan iets anders te sterven.

Als je je leven pauseert om Corona te overleven, en je thuis opsluit, dan ben je eigenlijk al gestorven. Je ademt nog, je eet nog, je ga nog slapen, en wordt ‘smorgens weer wakker, maar dat is geen leven. Dat is de dood.

Anoniem zei

Wanneer je jong bent, verlang je dat je je leven goed leeft. Wanneer je oud bent, verlang je dat je goed sterft.

Het lijkt mij dat het precies de Katholieke Kerk is, die deze les hoog houdt. Ons ultieme doel van het leven op aarde is goed te leven, opdat je goed sterft, om zo de hemel te winnen.

Het is hoogverraad dat de modernistische kerk weigert deze boodschap te verkondigen.

Anoniem zei

Er zit inderdaad schoonheid in de dood.

Toen ik mijn grootvader heb zien sterven, met de familie verzameld rond zijn sterfbed, was de het meest wonderlijk moment in mijn leven. Ik voelde tevredenheid dat hij kort na het sterven van zijn vrouw haar in het hierenamaals kon vervoegen. Ik voelde allerlei vreemde emoties die ik niet verklaren kan. Overwegende vreugde, die het verdriet in de schaduw zette.

Het waren precies dezelfde emoties die ik ervaren heb bij de geboorte van mijn kind. Geboren worden en sterven zijn twee dezelfde dingen.

Anoniem zei

Weer eens uitstekend werk van @The Guardian Angel om dit uiterst interessant interview te publiceren.
Niets toont zo goed de lege oppervlakkigheid en het totaal gebrek aan moraal en ethiek van de mainstream en de linksvrijzinnig georiênteerde westelijke maatschappij als het onvermogen met de dood om te gaan.
Het is niet voor niets in Belgiê, waar de bastaardkerk sedert tientallen jaren moraal helemaal afgedankt heeft en er in de brede bevolking geen enkel benul meer over de diepste waarden van het leven inklusief de dood is, dat de "euthanasie" alias moord op grote schaal gepleegd wordt en dat hier bij de "corona-"pandemie"" de grootste hekatombe aangericht werd.
In Belgiê is de palliatieve geneeskunde een fata morgana.
Zonder spirituele fundering, zonder zin, eenvoudig oppervlakkig en maar in delen uit het buitenland gecopieerd.
Een zeer hard oordeel - maar spijtig genoeg helemaal juist.
Sedert lang weet men in het buitenland, dat vó´r de diagnose en vóór de therapie de "(oudgriekse) goden" de prognose gezet hebben.
De palliatieve geneeskunde, de palliatieve zorg is primair gedreven door de diepe innige liefde voor de zieke, dikwijls niet meer geneesbaar, maar steeds in totaal respect voor het leven; en daarmee verbonden, met het deemoedig accepteren van de dood als het einde van het aardse leven.
Het "pallium" is overigens de korte warmende mantel van de soldaat, van de christen (zo bij Tertullianus), overigens nog verwant met het franse "oêle" (oven, haardvuur).
De noordbelgische bastaardkerk heeft over de hele lijn gefaald.
Het katholiek geloof is zo goed als helemaal verdampt.
De regering draaide hysterisch zot (Wilmés gaf preventief de cementovens vrij om de vele lijken desgevallend te cremeren) en in de bejaardentehuizen trad het domgehouden personeel dan maar zelf voorbarig in actie.
Endotracheaaltubussen steken zonder laryngoscoop, volplakken met fentanylpleisters en afschuiven in de badkamer voor een stille eenzame dood.
Dat is nu het totale tegendeel van palliatieve geneeskunde- het is massale afslachting van weerlozen.
Wilmès en Cie willen dit nu wel alles doofpotten en onder slot houden, maar het hooggerechtshof heeft daar gisteren al de openlegging van alle informatie en raadgevingen der "experts" en de besluiten en begronding van de regering bevolen.
On les aura.

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer

2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

2 Timoteüs 2:3  Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------