Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) vindt het te vroeg om het politieoptreden van gisteren bij La Boum 2 in het Ter Kamerenbos te beoordelen. Daar waren zo'n 5.000 mensen bijeengekomen. De politie ontruimde het park en meer dan 130 aanwezigen werden opgepakt. Op sociale media gaan verschillende filmpjes rond waarop te zien is hoe mensen hard worden aangepakt door de politie. Een analyse van het politieoptreden komt er zeker, maar dat is pas voor de volgende dagen.
Rond 18 uur gisterenavond begon de politie met het ontruimen van het park na het verboden evenement La Boum 2. Daarvoor werd [750 man] oproerpolitie en het waterkanon [vier!] ingezet. Pas rond 21 uur keerde de rust terug. Een 25-tal mensen raakten gewond: 15 aan deelnemerskant, 10 bij de politie. Zo raakte een man gewond toen hij omver werd gespoten door een waterkanon en op zijn hoofd belandde. 132 mensen werden opgepakt.
Minister Verlinden verdedigt het politieoptreden van gisteren in een reactie aan VRT NWS. "Ze zijn zeer preventief te werk gegaan", zegt ze. "Ze hebben eerst de mensen gevraagd om terug naar huis te keren [De minister had eerder ook al gevraagd om niet naar het Ter Kamerenbos te komen. De essentie van een manifestatie is natuurlijk dat je wél ergens naartoe gaat!]. Toen wat relschoppers met elkaar zijn beginnen te vechten [Leugens. Vijf agenten in battle gear - bijgestaan door een aantal undercover-agenten zijn ruzie gaan stoken bij de feestvierders. De federale politie maakt natuurlijk zoals bekend gebruik van agenten-provocateurs of infiltranten! De minister zou toch ook al moeten weten, dat sinds de gele hesjes, het uitlokken van geweld an sich niet meer voldoende is om de manifestanten in diskrediet te brengen.] en ook geweld gebruikten tegen de politie, hebben ze doortastender opgetreden om te voorkomen dat het uit de hand zou lopen."
De analyse van gisteren moet voor alle duidelijkheid nog gebeuren, zegt Verlinden. "Ik heb veel vertrouwen in de politie en het oordeel dat ze vellen", benadrukt ze. "Op dit moment heb ik geen informatie om te besluiten dat de politie buitensporig geweld zou hebben gebruikt." [Over het overmatig gebruik van 'traangas' zwijgt minister Verlinden ook zedig! Dat hebben ze ook van de Fransen geleerd. De minister bestookt de feestvierders dus doodleuk met verboden chemische oorlogswapens!!! Verder vloog er constant een politie-helicopter over het bos uitgerust met een gsm-jammer om het signaal en de live-uitzending van de alternatieve media te verstoren. Dat is een schending van de persvrijheid!]
Bron vrtNWS
Voorruit-voorzitter Conner Rousseau na La Boum 2: "Crapuleus gedrag"
"Dit is crapuleus gedrag waarvoor ik geen enkel begrip kan opbrengen." Zo reageert Voorruit-voorzitter Conner Rousseau [met zijn nieuwe Alexander-McQueen-sneakers van 650 EUR per paar] in VTM Nieuws op La Boum 2, het illegale evenement zaterdag in het Ter Kamerenbos in Brussel. De SP-A-er vindt dat de deelnemers een grote groep jongeren die zich wel aan de regels houdt, in een slecht daglicht plaatst. "Ik vraag me soms af waar die ouders zitten", aldus de socialist. "Iedereen wil terug naar de vrijheid, maar dit is je eigen ramen ingooien", reageert de Voorruit-voorzitter [die de hete adem van de Communisten in zijn nek voelt]. "We moeten stap voor stap meer mogelijk maken, maar dit kan echt niet." [Rousseau die zijn hele leven lang al door zijn ouders financieel gepamperd werd, vergeet natuurlijk, dat er ook nog mensen zijn die moeten werken om aan wat geld te raken!]
Bron: vrtNWS
Beste Annelies, Beste Conner, 'traangas' dat metaboliseert, wordt cyanide
Traangas is, in tegenstelling tot de naam, een fijn poeder met deeltjes van minder dan 60 micron. Het doel is tegenstanders tijdelijk uit te schakelen. Voor de Eerste Wereldoorlog experimenteerde het Franse leger met granaten gevuld met ethylbroomacetaat. Traangas in de vorm van xylylbromide werd voor het eerst militair gebruikt in de Eerste Wereldoorlog, op 23 augustus 1914 door de Fransen in Mulhouse in de Elzas. Militair gebruik is na de Eerste Wereldoorlog door de Geneefse conventie verboden. Ook het internationaal Verdrag thermische wapens verbiedt sinds 1997 het gebruik van traangassen in oorlogen.
CN- en CS-traangassen behoren binnen de groep der chemische strijdmiddelen tot de grote klasse der irritantia (prikkelende stoffen) van uiteenlopende samenstelling die onder meer tranenvloed, niezen en hoesten veroorzaken. Bij de technisch ingezette traangassen voor militaire en civiele doeleinden gaat het steeds om chloor- en broomverbindingen. Na de Tweede Wereldoorlog hebben CN- en CS-traangassen bekendheid gekregen onder meer bij het bestrijden van onlusten. De naam 'traangas' is voor deze verbindingen in dubbele zin misleidend. Het gaat niet om gassen maar om vaste stoffen die als aërosolen worden gebruikt, en de werking is niet beperkt tot het opwekken van tranen, maar leidt ook tot misselijkheid en braken. Om de giftige werking wordt CN niet meer gebruikt en is overgeschakeld op het veel krachtiger werkend CS.
CS wordt in het bloed omgezet tot o-chloorbenzaldehyde en ochloorbenzyl-malononitril. Vergiftigingsgevallen met CS hebben overeenkomst met die van een cyanide vergiftiging (van malononitril bijvoorbeeld is het bekend dat het zijn toxiciteit ontleent aan de afsplitsing van cyanide).
STOP DE GENOCIDAIRE OORLOG TEGEN HET VOLK!
De Belgische staat trekt met oorlogsmaterieel op tégen de feestvierende jeugd |
8 opmerkingen:
De vele filmopnames en de zer uitvoerige berichtgeving van diverse zijde tonen overduidelijk aan: hier hebben undercover-agenten in overheidsdienst herrie proberen te schoppen. Zo preventief was het optreden van de politie ook niet: de lange colonnes politietransporters en voor één keer het zorgvuldig blokkeren van de Franklin-Rooseveltlaan voor de opmars van die rijtuigen waren reeds zeer lang gepland.
Annelies Verlinden liegt dat ze zwart ziet.
Het meest interessante is echter wie er daar in het Ter Kamerenbos gepicnict, gezongen en in de zon gezeten heeft: brave jonge franstalige brusselaars, na een jaar opsluiting in lockdown en zonder uitzicht op een beetje cultuur en goed onderwijs alleen van het mooie meiweer willen genieten.
Die mensen hebben aan de lijve kunnen ondrvinden dat het eeuwig delirante gezever van resiliêntie in de pandemie (Steven Van Gucht, Alexander DeCroo, Cathy Berckx, Sophie Wilmès, Marc Van Ranst, Erika Vlieghe. enz.) niets anders is als het vruegdig uitdoven op de palliatieve afdeling.
We zien hier om de grote nederlandse historicus F.C. Gerretson te paraphraseren:"...een franstalige commune op brussels territoir".
De laatste venijnige resten van het belgisch (nu: "europees" alias wereld-)establishment tegen de lokale totaal-belgisch en totaal-belgicistische bevolking.
Het ius niet meer het oudflamingantische "Belgiê barst"- het is het totaal uiteenvallen in stuivend gruis en puin van 190 jaar Belgiê.
@ Vorige Anoniem,
Voor de internationale elite maakt het inderdaad niet uit of we Vlaming, Waal of Brusselaar zijn. Het maakt niet uit of we Katholiek, moslim of vrijzinnig zijn. We worden allemaal in de pan gehakt of misschien wel doodgespoten.
Wij kunnen als Katholieken alleen maar het leven en de menswaardigheid blijven verdedigen.
"Het gist van het Evangelie heeft in het hart van de mens een onbeteugelbare eis tot menswaardigheid gewekt en doet dit nog steeds."
GAUDIUM ET SPES 26
&
Lucas 22, 47-62
Het Woord van God
Hij was nog niet uitgesproken, of daar kwam een troep, voorafgegaan door Judas een van de twaalf. Deze trad op Jezus toe om Hem te kussen. Maar Jezus zei tot hem: “Judas, verraadt ge de Mensenzoon met een kus?” Toen zij die om Hem heen stonden, bemerkten wat er ging gebeuren, vroegen ze: “Heer zullen we met het zwaard erop in slaan?” En een van hen gaf de knecht van de hogepriester een slag en hieuw hem het rechteroor af. Maar Jezus greep in en zei: “Laat het hierbij.” En Hij raakte het oor aan en genas hem. Nu sprak Jezus tot de hogepriesters, tot de bevelhebbers van de tempelwacht en de oudsten die op Hem afgekomen waren: “Als tegen een rover zijt ge uitgetrokken met zwaarden en knuppels. Dagelijks was Ik bij u in de tempel en ge hebt geen hand naar Mij uitgestoken. Maar dit is uw uur en uw macht is die der duisternis.
Ondertussen zijn er zorgen bij de VN over racisme en geweld bij Belgische politie.
Het Comité voor de Uitbanning van Rassendiscriminatie (CERD) van de Verenigde Naties is bezorgd over racisme en geweld bij de Belgische politie en raadt het land aan om grondig onderzoek naar incidenten te laten doen.
Gelukkig werd er zaterdag niet gediscrimineerd.
Ongelooflijk hoe alleen racistisch politiegeweld veroordeeld wordt.
Aan @The Guardian Angel 3 mei 2021 om 2o:09
Uw commentaar is fantastisch :-) LOL
totaal ter zake, helemaal verbluffend met het citaat uit Gaudium et Spes ;-) , hiermee ook de oudgekende poster @Wim hier uit het veld slaande, om van het doodstil gevallene kerknet te zwijgen...
Humor in deze moeilijke tijden- dat is een grote kunst ;-)
Alle gekheid op eeen stokje:
op drie totaal van elkaar onafhankelijke websites en uiterst verscheiden talen en uit een brussels bejaardentehuis (zonder internetcontact) werd terzelfdertijd dezelfde gedachte geventileerd: de onrustige en oproerige stemming in Brussel rond 1830.
De "corona-crise als commune".
De bezinning op de aloude tradities en fundamenten van ons geloof en de cultuur, waarin dit gegroeid is, is essentiêler dan ooit.
@ Vorige Anoniem,
Je kan de geschiedenis bestuderen en de Heilige Schrift lezen.
Je kan dat lezen alsof dat over historische gebeurtenissen uit het verleden gaat, maar het is actueel. Het ontwikkelt zich nog.
"Het gist van het Evangelie heeft in het hart van de mens een onbeteugelbare eis tot menswaardigheid gewekt en doet dit nog steeds."
GAUDIUM ET SPES 26
Dit is een fundamentele waarheid. Dit is Oer-Katholiek.
Ik zou nu eens graag willen weten wie dat in Gaudium et Spes ingeschreven heeft.
Vandaag is Napoleon net 200 jaar geleden gestorven. Napoleon is een zeer complexe figuur. Merkwaardig is dat voor hem nog steeds een jaarmis wordt gecelebreerd. Ook vandaag weer.
Napoleon was natuurlijk een vrijmetselaar, maar fundamenteel was hij een gelovige en Katholiek. Hij heeft de Kerk of de hiërarchie van de Kerk soms wel zwaar aangepakt (misschien wel terecht), maar aan de andere kant heeft hij ook veel goeds voor de Kerk gedaan. Zo heeft hij o.a. veel kerken terug aan de Kerk gegeven.
Neem nu ook de Code Napoléon. Dat is nog steeds een mijlpaal. Toevallig ben ik bevriend met een nazaat van Jean-Jacques-Régis de Cambacérès als 'prince de l'Empire' 1e hertog van Parma. Dus ik volg die zaken wel wat.
Los van concrete wetsbepalingen is het duidelijk, dat in de Code Napoléon, de praktijken van onder andere het 'ancien régime' werden geünificeerd en aangevuld met de republikeinse principes van vrijheid en gelijkheid. Er werd ook teruggegrepen naar de traditie van het Romeins recht en het Wetboek van Justinianus, het Corpus Iuris Civilis.
Maar, wat heeft wat beïnvloed?
Zijn de 'republikeinse principes' van vrijheid en gelijkheid écht wel zo 'republikeins'? Zijn het écht de vrijmetselaars die deze principes bedacht hebben, of hebben ze deze principes enkel maar gerecycleerd?
Waarom is de Code Napoléon bijvoorbeeld niet in een moslimland te boek gesteld geweest? Zelfs de Anglicaanse Britten op hun eiland hebben zoiets niet.
"De bezinning op de aloude tradities en fundamenten van ons geloof en de cultuur, waarin dit gegroeid is, is essentiëler dan ooit." schrijft u.
Inderdaad. De Code Napoléon is niet in een protestants land en ook niet in een moslimland geschreven geweest, maar is tot stand gekomen in een door en door Katholiek land, namelijk Frankrijk.
De vrijmetselaars hebben hier niets mee te maken. De principes van vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid zijn door en door Katholiek.
De revolutionairen hebben deze Katholieke principes ontdaan van hun religieuze context en alleen maar burgerlijk gerecycleerd of geherinterpreteerd.
Dit wordt in deze crisis nu nog maar eens aangetoond. De liberale vrijmetselaars beknotten de grondrechten, net zoals de Nazi's en de Communisten voor hen.
Het is het Evangelie dat het wonder Europa mogelijk gemaakt heeft.
"Het gist van het Evangelie heeft in het hart van de mens een onbeteugelbare eis tot menswaardigheid gewekt en doet dit nog steeds."
GAUDIUM ET SPES 26
In onze post-christelijke wereld worden onze grondrechten bedreigd door de vijanden van de Christelijke vrijheid en gelijkheid.
Het maakt niets uit, dat deze jongeren niet meer katholiek zijn, of ongelovig, of zelfs zondigen. Zolang ze geen doodzonden begaan, is er niet veel aan de hand.
Wij moeten hun menswaardigheid verdedigen, zodanig dat ze zelfstandig kunnen denken en handelen en keuzes maken in het leven. Enkel zo kunnen ze Christus leren ontdekken.
Toen één van hen de knecht van de hogepriester een slag gaf en hem het rechteroor afhieuw, zei Jezus niet: "Stop met zondigen". Misschien was deze daad zelfs geen zonde, aangezien God hier werd verdedigd.
Maar Jezus greep wél in en zei: “Laat het hierbij.”
Het protest van deze jongeren in het Ter Kamerenbos - oer-katholieke - grond, toont aan dat deze jongeren in de gaten hebben dat er iets niet klopt. Ze zijn zelfs bereid om hiervoor 'op straat' te komen en zelfs risico's te nemen. Ze komen op voor vrijheid en gelijkheid.
Uiteindelijk komt het er op aan om zich te realiseren, dat die vrijheid en die gelijkheid niet van de politici komt... Het zijn géén privileges, maar het zijn grondrechten; grondprincipes regelrecht afkomstig uit de Natuurwet.
De lex naturae of het Natuurrecht (ius naturale), staat voor een geheel van principes en regels die universele geldigheid hebben en mede daarom boven de regels van het positieve recht gaan. In de gangbare opvatting slaan deze termen uitdrukkelijk niet op de natuur in de zin van de planten- en dierenwereld, maar op de menselijke natuur.
Dit Natuurrecht speelde tot aan de invoering van de nationale codificaties eind 18e en begin 19e eeuw een grote rol in het Romeinse en Europese rechtsbewustzijn. Tegenwoordig is de Natuurwet nog een belangrijk onderdeel van de Katholieke theologie en ethiek, naast een kleine stroming van moderne natuurrechtsaanhangers.
Al in de late Oudheid namen Christelijke denkers de Griekse en Romeinse concepten van het Natuurrecht als boven het positieve recht staande regels over. Omdat in de Christelijke opvatting de menselijke rede door God geschapen is, is in die visie ook het daaruit voortkomende Natuurrecht van goddelijke oorsprong.
De Kerkvader Augustinus (354-430) schreef dat er in de mens een ingeboren natuurlijk recht is dat alle mensen kennen. Andere Christelijke denkers uit die tijd wijzen er op dat deze kennis van de natuurlijke orde verduisterd werd door de zonde, maar weer duidelijk gemaakt werd in de Heilige Schrift en door de Kerk. In de Middeleeuwen wordt dan het Natuurrecht gezien als de orde die het verstand voorschrijft, nadat het in de menselijke natuur heeft ontdekt wat nodig is om rechtschapen te leven.
De Spaanse Katholieke geleerde Francisco Suárez (1548-1617) erkende dat het Natuurrecht samenvalt met het verstand, maar stelde dat er pas sprake kon zijn van een echte Natuurwet, wanneer er ook sprake was van een werkelijke gezagsdrager die deze wet uitvaardigde. Als die gezagsdrager werd God gezien.
Het Natuurrecht of de Natuurwet is sindsdien een belangrijk onderdeel van de Katholieke theologie en ethiek gebleven. Zo is de klassieke, op Thomas van Aquino teruggaande, opvatting terug te vinden in de nieuwste Katechismus van de Katholieke Kerk onder nr. 1954 e.v.
"De mens heeft deel aan de wijsheid en de goedheid van de Schepper. Deze geeft de controle over zijn daden en het vermogen om zichzelf te leiden met het oog op de waarheid en de goedheid. De natuurwet drukt het oorspronkelijke morele besef uit, waardoor het menselijke verstand kan onderscheiden wat goed is en wat kwaad, wat waarheid is en wat leugen:
De Natuurwet staat geschreven in de ziel van allen en van ieder afzonderlijk, want ze is gelijk aan de natuurlijke rede die oplegt het goede te doen en die de zonde verbiedt (...). Dit voorschrift van de menselijke rede zou echter geen kracht van wet hebben, als het niet de stem en de vertolker zou zijn van een hogere rede, waaraan onze geest en onze vrijheid ondergeschikt moeten zijn."
De intussen gepostete video's over het excessief baldadig gedrag van de brusselse politie zijn overduidelijk en totaal onthutsend.
De twee bekendste (1. Véronique Van Lierde in het gezicht gespoten met gas op een afstand van 0,5 (een halve) meter en 2. een geboeide dronken jongeman die op de grond zit en dan een schop van de laars van een oproerpolitieagent krijgt) zijn ronduit crimineel.
Die 2 politieagenten hebben totaal hun zenuwen verloren en hebben ongecontoleerd geweld uitgeoefend tegen onbewapende.
Sadisme puur.
Die twee politieagenten behoren direct buitengesmeten te worden met schadevergoeding aan de slachtoffers, vele uren dienstbetoon bij sociale werken en tegelijkertijd met een directe stop van alle politieactiviteiten in Brussel; die Politie kan eerst na een zeer grondige scholing en psychologische begeleiding van tenminste 3 maand opnieuw ingezet worden.
Een reactie posten