BREAKING NEWS

News Ticker --- 31-12-2022 SEDE VACANTE 31 DECEMBER 2022 --- Einde berichten ---

donderdag 12 april 2012

De haat van de wereld




John 15,18-16,3


Hoofdstuk 15
[18] Als de wereld jullie haat, bedenk dan dat zij Mij vóór jullie heeft gehaat. [19] Als jullie van de wereld waren, zou de wereld jullie als het hare erkennen en liefhebben. Maar jullie zijn niet van de wereld: Ik heb jullie uit de wereld uitgekozen, en daarom haat de wereld jullie. [20] Bedenk wat Ik gezegd heb: “Een knecht is niet meer dan zijn meester.” Als ze Mij hebben vervolgd, zullen ze ook jullie vervolgen; en voor zover ze mijn woord ter harte hebben genomen, zullen ze ook dat van jullie ter harte nemen. [21] Dat alles zullen ze je dus aandoen vanwege mijn naam, omdat ze Hem niet kennen die Mij gezonden heeft. [22] Als Ik hun mijn boodschap niet was komen verkondigen, dan zouden ze zonder zonde zijn. Maar nu hebben ze geen verontschuldiging voor hun zonde: [23] wie Mij haat, haat ook mijn Vader. [24] Als Ik in hun midden geen daden had verricht zoals niemand anders ooit verricht heeft, dan zouden ze zonder zonde zijn. Maar ze hebben Mij die zien verrichten, en toch zijn ze vol haat, tegen Mij en tegen mijn Vader. [25] Maar het woord dat in hun wet geschreven staat moest in vervulling gaan: Ze hebben Mij gehaat zonder reden. [26] Wanneer echter de Helper komt die Ik jullie zal zenden als Ik bij de Vader ben – de Geest der waarheid, die van de Vader komt – zal Hij over Mij getuigenis afleggen; [27] en ook jullie moeten getuigenis afleggen, want jullie zijn vanaf het begin bij Mij.

Hoofdstuk 16
[1] Dit heb Ik jullie gezegd om je te waarschuwen, zodat je niet ten val komt. [2] Want ze zullen jullie uit de synagoge bannen; er zal zelfs een tijd komen dat ze denken God een dienst te bewijzen door jullie ter dood te brengen. [3] Dat ze tot zulke dingen in staat zullen zijn, komt doordat ze de Vader niet hebben leren kennen en Mij ook niet.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En omdat er een pak mensen niet akkoord zijn met uw mening, noemt u dat "vervolging". Dat is eigenlijk een belediging voor mensen die echt vervolgd worden (lees: met gevaar voor lijf en leden) omwille van geloof, politieke overtuiging of sexuele geaardheid. Opnieuw: een beetje meer bescheidenheid zou u niet misstaan. U beseft echt niet hoe arrogant u overkomt. En daarmee bereikt u wellicht gewoon het omgekeerde van waar u naar streeft. Uw "vervolging" zou dus wel eens met uw stijl kunnen te maken hebben, en daarmee bewijst u de Boodschap die u wil uitdragen geen dienst.
(maar deze opinie zal wellicht weer niet gepubliceerd worden, wat mijn punt bewijst)
Jos Lijstermans

The Guardian Angel zei

Er staat geschreven wat er staat geschreven:

Johannes 15

[18] Als de wereld jullie haat, bedenk dan dat zij Mij vóór jullie heeft gehaat. [19] Als jullie van de wereld waren, zou de wereld jullie als het hare erkennen en liefhebben. Maar jullie zijn niet van de wereld: Ik heb jullie uit de wereld uitgekozen, en daarom haat de wereld jullie.

Wat is de boodschap die Bonny wil uitdragen als hij tijdens een pseudo-carnavalszitting koffie en koek in de kathedraal uitdeelt? Het is net dat wat Christus bedoelt met 'van de wereld zijn'!

Dus, als de media de Kerk proberen plat te branden, als vele priesters het ene liturgische misbruik na het andere begaan, als de bischoppen in opdracht van bepaalde politici onze kerken willen sluiten, als bepaalde bisschoppen verbroederen en verzusteren met ketters en het Huis van God onteren en als diezelfde bisschoppen weigeren te praten met de Katholieken, dan heb ik het volle recht om de vervolging van de Katholieke Kerk zowel door 'internen' als 'externen' aan te klagen.

De fysieke vervolging van een volk begint altijd nadat men hun cultusplaatsen gesloten heeft.

Dus, heb nog wat geduld en niet zo haastig.

Anoniem zei

Hoezo weigeren te praten met katholieken? Leg uit...

The Guardian Angel zei

Bonny heeft het toneelstuk van Romeo Castellucci bezocht. Het is overduidelijk dat castellucci een satanist is!

Tegelijkertijd staan er buiten de schouwburg bij -10 graden Celsius honderden Katholieken biddend te manifesteren tegen het blasfemische toneelstuk.

Bonny weigert met hen te praten!

En het waren zeker niet alleen maar Pius X aanhangers of traditionalisten, maar velen van hen waren gewone Katholieken!

Bonny weigerde met hen te praten!

Het bezoek aan het toneelstuk en zijn walgelijke vergoelijking van deze blasfemische vaudeville in de krant getuigt van grote schofterigheid van de kant van Bonny.

Het feit dat Bonny dit gedaan heeft, bewijst dat hij bezeten is.

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer

2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

2 Timoteüs 2:3  Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------