BREAKING NEWS

News Ticker --- 31-12-2022 SEDE VACANTE 31 DECEMBER 2022 --- Einde berichten ---

zondag 19 september 2010

Vandaag: Onze-Lieve-Vrouw van La Salette



Onze-Lieve-Vrouw van La Salette, middelares voor de zondaars genoemd, betreft een bedevaartsoord in La Salette, een klein Alpendorpje op 1.800 meter hoogte in de gemeente La Salette-Fallavaux, in het Franse Dauphine in het bisdom Grenoble, ca. 75 km ten zuidoosten van Grenoble.

In het jaar 1846 heeft er in La Salette een verschijning van Maria aan twee herderskinderen, Melanie Calvat en Maximin Giraud, plaatsgevonden, welke door de Katholieke Kerk wordt erkend.

De congregatie van de Salettijnen dankt haar naam aan Onze-Lieve-Vrouw van La Salette.

2 opmerkingen:

Frank zei

DE BOODSCHAP VAN LA SALETTE:
http://jezusmariagroep.blogspot.be/2012/03/de-boodschap-van-la-salette-1991846.html

Anoniem zei

Tijdens onze allereerste bedevaart naar La Salette deze week aanstaande, zullen we voor iedereen bidden met het volgend gebed

Onze Lieve Vrouw van de Berg Carmel.
 
Voor ik deze avond inslaap
Kom tot mij, Onze Lieve Vrouw van de Berg Carmel.
Maak op mijn voorhoofd een mooi Kruisje,
Opdat ik mij kan verenigen, dank zij U,
Met mijn kleine broeder, elders of dichtbij,
Met het Goddelijk Heilig Hart van Jezus.
Geef hem de hoop in Zijn eindeloze Liefde en
Van Uw moederlijk Hart.
De tederheid die Gij alleen kunt geven
Aan mijn kleine door het leven gekwetste broeder.
Hij weze van het einde der wereld, of van dichtbij.
Voor hem, aan U vertrouw ik hem toe.
Gans de uwe, O geliefde Moeder.

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer

2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

2 Timoteüs 2:3  Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------