Omwille van het corinavirus denken de Nederlandse bastaardbisschoppen de tongcommunie te moeten verbieden. Echter, de blasfemische handcommunie is vele malen onhygiënischer dan de tongcommunie.
In tegenstelling tot wat de Nederlandse bastaardbisschoppen en logebroeders denken te moeten doen, volgt hier de richtlijn voor de rite van de Heilige Communie in tijden van een pandemie, maar dan vanuit een écht Katholiek perspectief:
DE RITE VAN DE HEILIGE COMMUNIE IN TIJDEN VAN EEN PANDEMIE
1 Niemand kan ons dwingen om het Lichaam van Christus te ontvangen op een manier die een risico vormt voor het verlies van de partikels, en een afname van de eerbied, zoals de manier van het ontvangen van de handcommunie. Hoewel het waar is dat men de communie zou kunnen ontvangen via een kleine witte en schone zakdoek (reiniger, kleine korporaal) direct in de mond, is deze manier niet altijd uitvoerbaar en wordt zelfs door sommige priesters geweigerd.
In deze gevallen is het beter om een Geestelijke Communie te doen, die de ziel met bijzondere genaden vervult. In tijden van vervolging waren veel Katholieken niet in staat om lange tijd op sacramentele wijze de Heilig Communie te ontvangen, maar ze deden wel een Geestelijke Communie met veel geestelijk voordeel.
2 De communie in de hand is niet hygiënischer dan de communie in de mond. Sterker nog, het kan gevaarlijk zijn voor besmetting. Vanuit hygiënisch oogpunt draagt de hand een enorme hoeveelheid bacteriën. Veel ziektekiemen worden via de handen overgedragen. Of het nu gaat om het schudden van de handen van andere mensen of het veelvuldig aanraken van voorwerpen, zoals deurklinken of leuningen en grijpstangen in het openbaar vervoer, ziektekiemen kunnen snel van hand tot hand gaan; en met deze onhygiënische handen en vingers raken mensen dan vaak hun neus en mond aan. Ook kunnen ziektekiemen soms dagenlang overleven op het oppervlak van de aangeraakte voorwerpen. Volgens een studie uit 2006, gepubliceerd in het tijdschrift "BMC Infectious Diseases", kunnen influenzavirussen en soortgelijke virussen enkele dagen overleven op levenloze oppervlakken, zoals bijvoorbeeld deurklinken of leuningen en handgrepen in het vervoer en openbare gebouwen.
Veel mensen die naar de kerk komen en dan de Heilige Communie in hun handen krijgen, hebben eerst deurklinken of leuningen aangeraakt en grijpen aan stangen in het openbaar vervoer of andere gebouwen. Zo worden virussen op de palm en de vingers van hun handen ingeprent. En vervolgens raken ze tijdens de Heilige Mis met deze handen en vingers soms hun neus of mond aan. Met deze handen en vingers raken ze de geconsacreerde Hostie aan en maken zo ook indruk op de Hostie, waardoor ze de virussen via de Hostie in hun mond brengen.
3 Tongcommunie is zeker minder gevaarlijk en hygiënischer dan de handcommunie. In feite bevatten de handpalm en de vingers van de hand, zonder intensief te wassen, ontegenzeggelijk een opstapeling van virussen.
4 Het verbod op tongcommunie is ongegrond in vergelijking met de grote gezondheidsrisico's van de handcommunie in de tijd van een pandemie. Een dergelijk verbod vormt een misbruik van het gezag. Bovendien lijkt het erop dat sommige kerkelijke autoriteiten de situatie van een epidemie als voorwendsel gebruiken. Het lijkt er ook op dat sommigen van hen een soort cynische vreugde hebben om het proces van bagatellisering en desacralisatie van het Allerheiligste en Goddelijke Lichaam van Christus in het Eucharistische Sacrament meer en meer te verspreiden, waardoor het Lichaam van de Heer zelf wordt blootgesteld aan de werkelijke gevaren van oneerbiedigheid (verlies van partikels) en heiligschennis (diefstal van de gewijde hosties).
5 Dan is er ook nog het feit dat er in de tweeduizendjarige geschiedenis van de Kerk geen bewezen gevallen van besmetting door de ontvangst van de Heilige Communie zijn geweest. In de Byzantijnse Ritus geeft de priester de Communie aan de gelovigen, zelfs met een lepel, dezelfde lepel voor iedereen. En dan drinkt de priester of diaken de wijn en het water waarmee hij de lepel heeft gezuiverd, die soms zelfs met de tong van een gelovige werd aangeraakt tijdens de ontvangst van de Heilige Communie. Veel gelovigen van de Oosterse riten zijn geschandaliseerd, wanneer ze het gebrek aan geloof van bisschoppen en priesters van de Latijnse Ritus zien, omdat ze het verbod op het ontvangen van de tongcommunie invoeren, een verbod dat uiteindelijk is ingesteld wegens gebrek aan geloof in het heilige en goddelijke karakter van het Lichaam en Bloed van de Eucharistische Christus.
6 Als de Kerk in onze tijd niet opnieuw met de grootst mogelijke ijver probeert het geloof, de eerbied en de veiligheidsmaatregelen voor het Lichaam van Christus te vergroten, zullen alle veiligheidsmaatregelen voor de mensen tevergeefs zijn. Als de Kerk in onze tijd zich niet zal bekeren en zich tot Christus zal wenden, door voorrang te geven aan Jezus, en met name aan de Eucharistieviering, zal God de waarheid van zijn Woord laten zien, dat zegt: "Tenzij de Heer het huis bouwt, werken zij tevergeefs aan de bouw ervan. Tenzij de Heer de stad bewaart, waakt hij tevergeefs over het behoud ervan" (Ps. 126, 1-2).
7 Het volgende gebed voor het doen van een Geestelijke Communie wordt aanbevolen:
"Aan Uw voeten, o mijn Jezus, werp ik mij ter aarde en ik bied U het berouw van mijn berouwvolle hart aan, dat verootmoedigd is in zijn nietigheid en in Uw heilige aanwezigheid. Ik aanbid U in het Sacrament van Uw liefde, de onuitsprekelijke Eucharistie. Ik verlang U te ontvangen in de arme woning die mijn hart U aanbiedt. In afwachting van het geluk van de sacramentele Communie wil ik U in de geest bezitten. Kom tot mij, o mijn Jezus, want ik kom van mijn kant tot U! De liefde omarmt mijn hele wezen in het leven en in de dood. Ik geloof in U, ik hoop in U, ik hou van U. Amen"
+ Athanasius Schneider, hulpbisschop van het Aartsbisdom Sint Maria in Astana - 28 februari 2020
KORTOM
Door de tongcommunie te willen verbieden, misbruiken de Nederlandse bastaardbisschoppen hun gezag, aangezien zij over dergelijke zaken géén zeggenschap hebben!
6 opmerkingen:
De tongcommunie is al een halve eeuw uitgeroeid in Vlaanderen, op drie man en paardekop Guardian Angel na
@ Vorige Anoniem,
Ik geeft de schismatieke Novus Ordo Nepkerk dan ook geen schijn van kans. Game over!
@anoniem,
dat zou ik nog zo snel niet durven zeggen. er is een hele nieuwe generatie gelovigen die zeer veel belang hechten aan de tongcommunie
Jean Vanier en de Schijnheiligheid (Deel 1)
Breaking!
Zoals door belgicatho en de serieus-katholieke websites in Frankrijk berichtwordt, en door de huidige oversten van de "Arche" toegeven wordt:
Jean Vanier, Stichter van de "moderne geloofsgemeenschap" van de "Arche", die zich intensief met gehandicapten bezighoudt, staat onder zeer sterke beschuldiging van sexueel misbruik bij pastorale relaties.
Jean Vanier werd reeds in de jaren '50 geînspireerd door een franse dominicanenpater, die wegens sexueel misbruik 1956 aan de deur gezet werd bij zijn eigen dominicanenorde; zijn broer dreef het nog verder, en werd reeds in 1956 onder Paus Pius XII zwaar gestraft.
Het 2e vaticaans concilie en de totale wirwar achteraf zorgden ervoor, dat die twee tisten nog verder hun ganhgen konden gaan bij de "Arche".
Toen alles in 2015 uitkwam, loog Vanier dat hij hiervan iets had geweten.
Vanier werd chronisch opgehemeld in kerknet.
In maart 2019 moest de leiding van de "Arche" noodgedwongen wel een onderzoek starten en gaf direct bericht aan het vaticaan (Kardinaal Braz de Aviz en aan Paus Franciscus himself).
vier weken voor zijn dood was het sexueel misbruik van Vanier reeds duidelijk- en er was nog meer in de sacoche.
Direct na Vniers dood postte kerknet enige zeer zoeterige artikels over Jean Vanier (08 mei 2019 ff.), en "paus Franciscus" toeterde in dezelfde hoorn en loofde Vanier trots beter weten van diens afschuweljke misdrijven in de hoogste termen.
Onderslaging van informatie over sexueel misbruik in een pastorale relatie om van de schuldige verder een boegbeeld van het kerkelijk modernisme te maken.
Schijnheiligheid en leugens aan de lopende band.
(ff)
Jean Vanier en de schijnheiligheid (Deel 2)
Het resultaat is inderdaad geweldig:
de "Arche" heeft 148 afdelingen in 38 landen (tot verleden jaar in 150 landen; klaarblijkelijk werden ze met veel gezond mensenverstand reeds in 12 landen buitengesmeten).
In Frankrijk zelf is de "Arche" met de verbonden "Frères de St.Jean" veruit de grootste nog levendige gemeenschap van de modernistische kerk; die twee gezelschappen liggen nu met hun achterste op de grond.
Fini.
In Belgiê komt een bisshop (Jean Kockerols, vicariaat Brussel) uit de school van de "Arche".
Hier helpt geen bedremmeld zwijgen meer.
Hier moet direct alles totaal opengelegd worden.
De huidige leiding van de "Arche" publiceert vandaag zondagmorgend in grootste paniek, dat "ze de spiritualiteit van hun gezelschap vanaf het prilste begin gaan analyseren".
Pffff- dat is alsof men een scheefgelopen huwelijk van 50 jaar oud wil gaan analyseren vanaf de eerste prille dag :-)
Onnozelaars! De stichting van een orde/gezelschap bevat niet de mogelijkheid van "Ga terug naar Start!" zoals in het momopoly-spel.
Het is overigens een schande hoe de bovengoeroe in het vaticaan de brave Pater Stefano Manelli FFI met de franciscanen der Immaculata gekoejonneerd heeft tot het uiterste, en tegelijkertijd de viezigheden van moderne gezelschappen (Broedrs van Liefde, Stockman, McCarrick, Grassi, de jezuîeten onder Pater James Martin, nu de "Arche") protegeert en schijnheilig nonsens na de dood van Vanier uit zijn nek kletste.
Mene Mene Tekel u'Pharsin
Aan anoniem 29 februari 2020 om 16:55
Uw posting is niet helemaal correct.
Er worden in Vlaanderen steeds nog tridentijnse missen gevierd- op de eerste plaats natuurlijk bij de Priesterbroederschap St. Pius X;
en er zijn daar meer als "drie gelovigen en een paardekop".
Uit Uw posting spreekt enorm veel frustratie en hatelijkheid.
Dat kan ik wel begrijpen bij de totale ineenval van de noordbelgische bastaardkerk- maar Uw posting maakt de situatie en de toekomst van deze stinkende ruîne nu ook niet beter, integendeel.
De tongcommunie is naar de belangrijkste teksten en verordeningen van het 2e vaticaans concilie de regel; voor de handcommunie moet de bisschop na aanvraag een speciaal indult geven.
Voor deze "aanvraag" werd ik en mijn talrijke familieleden, hoewel uiterst katholiek verknocht, nooit gevraagd.
En die indulten werden en worden ook niet regelmatig verkondigd.
Inderdaad: in Noordbelgiê is de lokale kerk sedert meer dan 54 jaar ontspoord.
Game over.
Maar toch hartelijk bedankt: voor 8 jaar werd door een woedende chagrijnige bastaardkerker hier in een commentaar de term "Drie man en een paardekop2 gebruikt.
Ik heb het sedertdien in postings hier regelmatig ironisch geciteerd.
Na volle 11 jaar publiceren en meer dan 2 miljoen contacten handelt het zich hier dan toch om een zeer dapper en efficiênt cavaleriecommando.
Het paard (het zijn er zeven LOL) is overigens een karthuizer-connemarakruising ;-)
Een reactie posten