Katholieke Actie Vlaanderen bereikte vandaag het aantal van 2.000.000 pageviews
8 opmerkingen:
Anoniem
zei
Hartelijk gefeliciteerd! Ik ben werkelijk een beetje ontroerd: wanneer men de eerste posting van einde 2008 leest "Goeiedag allemaal!", en dan de ontwikkeling van deze blog gevolgd heeft en er zelfs ook nog op gecommenteerd heeft, kan men niets anders als het grootste respect en dankbaarheid hebben tegenover The Guardian Angel. Elf jaar lang heldhaftig het roomskatholiek geloof verdedigen, continu in de weer om al die ketters en apostaten te bestrijden, zoveel grote en uitstekend gedocumenteerde artikels (ik denk hier aan de werkelijk fantastische kritieken bij de invoering van het "nieuwe" vervalste "Onze-Vader"), de frontberichten bij de sex-en pedofilieschandalen van de bastaardkerk, de analysen en archivering van de kromme stoten (vb. Pieterke Delanoy, die nu zelf zijn kap over de haag gesmeten heeft), het geval Tom Flamez, het Roeachschandaal, Bonny enz. En natuurlijk moet men zo nederig zijn toe te geven dat één drvvlijtigste lezers van kavlaanderen natuurlijk "kardinaal" DeKesel himself is- om te zien of hij hier niet in de gazet staat :-)
Rari sunt nantes in gurgite vasto (Vergilius, Aeneis): "Zelden zijn die daar zwemmen in een grote draaikolk". Zeer juist. Daarom ook verdient de prestatie van The Guardian Angel de meeste hoogachting. En natuurlijk zijn klein commandoteam van "drie man en een paardekop", zoals een venijnige bastaardkerker hier ooit bits commenteerde. Dat is dan toch een fameus trio qua combattiviteit. De "Seals" der USA zijn er niets tegen (hebben zowiezo zeer grote problemen op deze ogenblik)
Deel 1: Homofilie in de noordbelgische kerk 1948-1985: een doodgezwegen kapittel.
Voor een paar weken stelde The Guardian Angel bij de coming-out van Pieterke Delanoy de vraag: "Waar komen al die homofielen vandaan?". Een interessante vraag; en ze verdient dan ook een interessant antwoord.
In de laatste jaren en maanden werd veel archiefmateriaal gepubliceerd en besproken, uit vele bronnen , en wel van homofiele zijde. Het kerkelijk establishment in nederlandstalig Belgiê zwijgt daarentegen als vermoord- vol angst en schaamte voor de waarheid.
Het antwoord is zeer eenvoudig: er zijn in die periode steeds veel homofielen en pedofielen in de noordbelgische clerus geweest. Geestelijken die opvielen door sexueel wangedrag, zeker met homofiel en pedofiel misbruik, en natuurlijk zeer dikwijls met recidive, werden in de jaren '40, '50 en nog begin '60 naar het Willibrordusinstituut in Heilloo (Nederland) gestuurd; de forensische psychiater Dr. Aimé Wyffels ondrzocht ze, besprak de mogelijkheid hun libido te verminderen door een operatie en organiseerde dan met instemming van de betroffenen de castratie (door een chirurg uit Utrecht). Alles gebeurde in het buitenland, de betroffene/dader was direct gestraft, het recidivegevaar was zeer sterk gereduceerd, alles kon mooi toegedekt blijven en : de noordbelgische bisdommen betaalden vlijtig en zonder commentaar. De homofielen morden nog in de jaren '60-'80 zeer gefrustreerd over " de ballensnijder van Heilloo" (sic). De bastaardkerkers rond Danneels repten met geen woord over deze periode.
Rond 1960 werd in Westeuropa de wetgeving tov. de homosexualiteit/filie strenger: in Nederland en Duitsland was Homosexualiteit verboden, in Frankrijk werd de homosexualiteit met prostitutie en pedofilie bij de zedendelikten gelijk gezet en werd, zoals in Belgie, de leeftijd van instemming tot 21 jaar opgeheven.
Deel 2: Het tweede vaticaans concilie en de sexgolf midden der jaren '60 brachten de homobeweging op gang. In nederlandstalig Belgie a. met de vrijdenker Walter van Boxelaer en schuchtere pogingen en b. met een groter en breder offensief door de priester Wilfried Lammens. Wilfried Lammens (° 1930 in Machelen, Vlaams-Brabant) werd 1956 priester gewijd, leraar St.-Franciscuscollege Wetteren (1956-1962), onderpastoor in Lovendegem (1962-1964) en St.-Amandsberg (1964-1970). Bij de laatste functie reeds "priester-arbeider" ( nuja, hij was bankbediende) en bezig met de organisatie en pastoraal voor homofielen, en daarom in het bisdom Gent onder bisschop Van Peteghem buitengezet en naar Antwerpen getrokken. Oorspronkelijk heette dat "PWB" (Pastoraal Werk voor mensen in Bijzondere omstandigheden); later dan omgedoopt tot "Sjaloomgroepen" om de zaak toch niet direct aan de grote klok te hangen. De krant Het Nieuwsblad formuleert dat op 24.08.2001 braafkalotig als "Pastoraal werk voor marginale groepen)(Antwerpen 1970-1980)". De websites der homo-historie beschrijven uitvoerig en met interviews en filmdocumentatie hoe Lammens in huiskamers moderne misvieringen hield (o.a. in de Dambruggestraat) , die zeer goed bezocht waren, en "achteraf was er veel tijd voor vermaak en plezier"(sic). Lammens had een groot notitieboek met zeer veel adessen van geînteresseerden; de zaak deinde snel uit tot de Kempen en rond Turnhout en werd dan ook in het lokaal kerkblaadje " 't Kerkklokje" geannonceerd. Een niet gering deel van de betroffenen en hun ouders waren van het ACW; en Lammens kreeg voor zijn werking dan ook financiêle steun van minister Paula d'Hont (CVP). Eric Anthonis van De Warande en Staf Pelckmans (!) van de jeugddienst in Turnhout stelden ruimtes in het centrum "De Wollewei" ter beschikking. 1979 ontstond een homocentrum in de Driezenstraat in Turnhout; 1980 ontstond dan de KWH (Kempense Werkgroep Homoseksualiteit). Werkgroepen waren destijds zeer in de mode in de noordbelgische kerk, herinneren we ons toch nog goed aan 1985 de "Werkgroep ter bevordering van de pedofielen in de kerk" van Jef Barzin.
Deel 3: Vanaf 1985 stokte de homobeweging in Belgie: de AIDS-epidemie dunde de effectieven zwaar uit. Lammens was ondertussen (1980-1990) ziekenhuispastoor in Dendermonde en moet de AIDS-ravage van nabij meegemaakt hebben; uitspraken van hem daarover zijn niet gedocumenteerd. 1990 werd Lammens dan pastoor van de St.-Antoniusparochie in Balgerhoeke (tot 2001). (Het CPRL - seminarie voor late roepingen was dan al in 1999 wegen teveel AIDS-doden en teveel homoschandalen gesloten en de sexuele perversies van de clerus kwamen aan het licht.). 2003 ontstond dan uit de resten van de KWH de homo-beweging "Hij!Zij!Zo" met internet-archief. (www.hijzijzo.be/historie.php )
Direct na het 2e vaticaans concilie liepen de seminaries abrupt leeg. In de jaren '70 werden de wonden gelikt en nam het aantal homofiel georienteerden snel toe; sedert het pontificaat van Johannes Paulus 2 was het klaar, dat het celibaat niet opgeheven zou worden en verlieten de laatste heterosexueel georienteerden de seminaries. Daardoor was een verregaande homofilisering van de seminaries in Noord-Belgie ontstaan. De treurige geschiedenis van de CPRL in Antwerpen (1985-1999) , het paus Johannes XXIII -seminarie in Leuven en het seminarie van Brugge (gevallen Vincent Orroi en Pieter Delanoy) is goed bekend.
Vanaf 1995 (geval "Anneke"; schandaal Marc Dutroux) komt dan de totale verwikkeling van de noordbelgische clerus in sexschandalen aan het licht. Rudy Borremans was eerder het lijdend voorwerp van de hypocrisie van het kerkelijk establishment. De bastaardkerkers zwijgen als dood. Bijzonder walgelijk is dat in de zotte jaren '80, toen de oblatenmissionaris Erik Dejaeger een thuisbezoek in Belgie deed en een eskimojongen meebracht, deze bij de bastaardkerkers en goedmensen overal rondtoonde en met hem in één kamer sliep, niemand, maar dan ook niemand van al die kerkelijke typen daar graten in zag en zich totnutoe daaraan niet kan en wil herinneren. Moreel gezien totaal verrot. En tegelijk uiterst laf en niet waarachtig.
De noordbelgische bastaardkerk is onder Suenens, Danneels en DeKesel tot een homo-troep geworden, daarop geselecteerd en tegelijkertijd naar buiten schijnheilig totaal verzwegen.
Waarom zijn eigenlijk de heteroseksuelen massaal uitgetreden? De gevallen die ik persoonlijk de laatste 20 jaar al meegemaakt heb, betroffen ook allemaal heteroseksuelen. De heteroseksuelen konden trouwen en kregen dispensatie, maar waarom zijn net zij massaal vertrokken? Men had toch gekozen om celibatair te leven.
"Zij zijn de eersten in lijn die in deze tijd geconfronteerd worden met een verschrikkelijke overrompeling van aanvallen van Satan." https://jezustotdemensheid.wordpress.com/2019/09/10/mijn-katholieke-kerk-werd-aan-flarden-gescheurd-toch-zal-de-ziel-van-mijn-kerk-nooit-door-satan-ingenomen-of-verteerd-worden/ o.a. weggepest worden als Mgr Leonard.
GA; je gaat mogelijkerwijs je antwoord waarom alleen heteropriesters vertrekken moeten zoeken in pesterijen. Misschien vanwege de homo-priesters, die een clique vormen, tegen “die anderen”. Maar…
Ik moet toegeven dat ik me sinds het ontslag van Tom Lannoy, zelf het hoofd gebroken heb met de vraag; Waarom nu net die? De golden poster boy. Hij had het bisdom aan zijn voeten liggen. De pers kon niet genoeg van hem krijgen. Wat wordt er daar verzwegen ?
Het is toch niet de mediaaandacht die de jonge priesters krijgen? De pers met hun constant gezeur over pedofilie, celibaat, kerk leegloop en “dat is toch niet meer van deze tijd”. De liberale pers kan er wat van, met hun eigen liberale levenswijzes, haat voor de Kerk, minachtig voor de klerus, en zucht naar sensatie.
Of is het omdat de Kerk in België zo ver voorbij het paaltje is, dat een belgische priester gewoon niet meer serieus te nemen is.
Eerlijk gezegd. Als Katholieke leek die nog wil practiceren, lijkt de wereld zo vijandig dat wanneer je je kop buiten de deur steekt, hij afgebeten wordt. Je vraagt je af of de “3 dagen duisternis” van de Maria verschijningen in Akita zich tegenwoordig aan het afspelen zijn. De wereld is zo vijandig dat je je alleen nog maar wil opsluiten en afsluiten van de wereld, want de wereld heeft niets meer te bieden, afgezien van agressie en leugens.
Dat is het leuke aan de SPPX; dat is gewoon niet van deze wereld. Zalig.
Ik denk dat in een SPPX kapel, God aanwezig is. Je ontvangt genade. Ongeacht hoe groot je zorgen, je gaat binnen, en aan de deur laat je alles achter. Terwijl elders de duivels heersen.
NB dit is geen promotie voor de SPPX, maar gewoon een vaststelling.
S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia
We Stand In Support of Padre Stefano Manelli
Paus Benedictus XVI
Een meditatie over het Heilig Misoffer
2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------
ONZE VADER
Onze Vader, die in de Hemelen zijt, geheiligd zij Uw Naam, Uw Rijk kome, Uw Wil geschiede op aarde als in de Hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren, En leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade. Amen.
Arma Christi
SEDE VACANTE 31-12-2022
0 dagen 16 uren 27 minuten 31 seconden sinds de Petrijnse Zetel vacant werd.
8 opmerkingen:
Hartelijk gefeliciteerd!
Ik ben werkelijk een beetje ontroerd:
wanneer men de eerste posting van einde 2008 leest "Goeiedag allemaal!", en dan de ontwikkeling van deze blog gevolgd heeft en er zelfs ook nog op gecommenteerd heeft, kan men niets anders als het grootste respect en dankbaarheid hebben tegenover The Guardian Angel.
Elf jaar lang heldhaftig het roomskatholiek geloof verdedigen, continu in de weer om al die ketters en apostaten te bestrijden, zoveel grote en uitstekend gedocumenteerde artikels (ik denk hier aan de werkelijk fantastische kritieken bij de invoering van het "nieuwe" vervalste "Onze-Vader"), de frontberichten bij de sex-en pedofilieschandalen van de bastaardkerk, de analysen en archivering van de kromme stoten (vb. Pieterke Delanoy, die nu zelf zijn kap over de haag gesmeten heeft), het geval Tom Flamez, het Roeachschandaal, Bonny enz.
En natuurlijk moet men zo nederig zijn toe te geven dat één drvvlijtigste lezers van kavlaanderen natuurlijk "kardinaal" DeKesel himself is- om te zien of hij hier niet in de gazet staat :-)
Rari sunt nantes in gurgite vasto (Vergilius, Aeneis):
"Zelden zijn die daar zwemmen in een grote draaikolk".
Zeer juist.
Daarom ook verdient de prestatie van The Guardian Angel de meeste hoogachting.
En natuurlijk zijn klein commandoteam van "drie man en een paardekop", zoals een venijnige bastaardkerker hier ooit bits commenteerde.
Dat is dan toch een fameus trio qua combattiviteit.
De "Seals" der USA zijn er niets tegen (hebben zowiezo zeer grote problemen op deze ogenblik)
Daarom: Prospere procede! Ad multos annos!
Ook met dank.
Deel 1: Homofilie in de noordbelgische kerk 1948-1985: een doodgezwegen kapittel.
Voor een paar weken stelde The Guardian Angel bij de coming-out van Pieterke Delanoy de vraag: "Waar komen al die homofielen vandaan?".
Een interessante vraag; en ze verdient dan ook een interessant antwoord.
In de laatste jaren en maanden werd veel archiefmateriaal gepubliceerd en besproken, uit vele bronnen , en wel van homofiele zijde.
Het kerkelijk establishment in nederlandstalig Belgiê zwijgt daarentegen als vermoord- vol angst en schaamte voor de waarheid.
Het antwoord is zeer eenvoudig: er zijn in die periode steeds veel homofielen en pedofielen in de noordbelgische clerus geweest.
Geestelijken die opvielen door sexueel wangedrag, zeker met homofiel en pedofiel misbruik, en natuurlijk zeer dikwijls met recidive, werden in de jaren '40, '50 en nog begin '60 naar het Willibrordusinstituut in Heilloo (Nederland) gestuurd; de forensische psychiater Dr. Aimé Wyffels ondrzocht ze, besprak de mogelijkheid hun libido te verminderen door een operatie en organiseerde dan met instemming van de betroffenen de castratie (door een chirurg uit Utrecht).
Alles gebeurde in het buitenland, de betroffene/dader was direct gestraft, het recidivegevaar was zeer sterk gereduceerd, alles kon mooi toegedekt blijven en : de noordbelgische bisdommen betaalden vlijtig en zonder commentaar.
De homofielen morden nog in de jaren '60-'80 zeer gefrustreerd over " de ballensnijder van Heilloo" (sic).
De bastaardkerkers rond Danneels repten met geen woord over deze periode.
Rond 1960 werd in Westeuropa de wetgeving tov. de homosexualiteit/filie strenger:
in Nederland en Duitsland was Homosexualiteit verboden, in Frankrijk werd de homosexualiteit met prostitutie en pedofilie bij de zedendelikten gelijk gezet en werd, zoals in Belgie, de leeftijd van instemming tot 21 jaar opgeheven.
Deel 2: Het tweede vaticaans concilie en de sexgolf midden der jaren '60 brachten de homobeweging op gang.
In nederlandstalig Belgie a. met de vrijdenker Walter van Boxelaer en schuchtere pogingen en b. met een groter en breder offensief door de priester Wilfried Lammens.
Wilfried Lammens (° 1930 in Machelen, Vlaams-Brabant) werd 1956 priester gewijd, leraar St.-Franciscuscollege Wetteren (1956-1962), onderpastoor in Lovendegem (1962-1964) en St.-Amandsberg (1964-1970). Bij de laatste functie reeds "priester-arbeider" ( nuja, hij was bankbediende) en bezig met de organisatie en pastoraal voor homofielen, en daarom in het bisdom Gent onder bisschop Van Peteghem buitengezet en naar Antwerpen getrokken.
Oorspronkelijk heette dat "PWB" (Pastoraal Werk voor mensen in Bijzondere omstandigheden); later dan omgedoopt tot "Sjaloomgroepen" om de zaak toch niet direct aan de grote klok te hangen.
De krant Het Nieuwsblad formuleert dat op 24.08.2001 braafkalotig als "Pastoraal werk voor marginale groepen)(Antwerpen 1970-1980)".
De websites der homo-historie beschrijven uitvoerig en met interviews en filmdocumentatie hoe Lammens in huiskamers moderne misvieringen hield (o.a. in de Dambruggestraat) , die zeer goed bezocht waren, en "achteraf was er veel tijd voor vermaak en plezier"(sic).
Lammens had een groot notitieboek met zeer veel adessen van geînteresseerden; de zaak deinde snel uit tot de Kempen en rond Turnhout en werd dan ook in het lokaal kerkblaadje
" 't Kerkklokje" geannonceerd.
Een niet gering deel van de betroffenen en hun ouders waren van het ACW; en Lammens kreeg voor zijn werking dan ook financiêle steun van minister Paula d'Hont (CVP).
Eric Anthonis van De Warande en Staf Pelckmans (!) van de jeugddienst in Turnhout stelden ruimtes in het centrum "De Wollewei" ter beschikking.
1979 ontstond een homocentrum in de Driezenstraat in Turnhout; 1980 ontstond dan de KWH (Kempense Werkgroep Homoseksualiteit).
Werkgroepen waren destijds zeer in de mode in de noordbelgische kerk, herinneren we ons toch nog goed aan 1985 de "Werkgroep ter bevordering van de pedofielen in de kerk" van Jef Barzin.
Deel 3: Vanaf 1985 stokte de homobeweging in Belgie: de AIDS-epidemie dunde de effectieven zwaar uit. Lammens was ondertussen (1980-1990) ziekenhuispastoor in Dendermonde en moet de AIDS-ravage van nabij meegemaakt hebben; uitspraken van hem daarover zijn niet gedocumenteerd.
1990 werd Lammens dan pastoor van de St.-Antoniusparochie in Balgerhoeke (tot 2001). (Het CPRL - seminarie voor late roepingen was dan al in 1999 wegen teveel AIDS-doden en teveel homoschandalen gesloten en de sexuele perversies van de clerus kwamen aan het licht.).
2003 ontstond dan uit de resten van de KWH de homo-beweging "Hij!Zij!Zo" met internet-archief.
(www.hijzijzo.be/historie.php )
Direct na het 2e vaticaans concilie liepen de seminaries abrupt leeg.
In de jaren '70 werden de wonden gelikt en nam het aantal homofiel georienteerden snel toe; sedert het pontificaat van Johannes Paulus 2 was het klaar, dat het celibaat niet opgeheven zou worden en verlieten de laatste heterosexueel georienteerden de seminaries.
Daardoor was een verregaande homofilisering van de seminaries in Noord-Belgie ontstaan.
De treurige geschiedenis van de CPRL in Antwerpen (1985-1999) , het paus Johannes XXIII -seminarie in Leuven en het seminarie van Brugge (gevallen Vincent Orroi en Pieter Delanoy) is goed bekend.
Vanaf 1995 (geval "Anneke"; schandaal Marc Dutroux) komt dan de totale verwikkeling van de noordbelgische clerus in sexschandalen aan het licht.
Rudy Borremans was eerder het lijdend voorwerp van de hypocrisie van het kerkelijk establishment.
De bastaardkerkers zwijgen als dood.
Bijzonder walgelijk is dat in de zotte jaren '80, toen de oblatenmissionaris Erik Dejaeger een thuisbezoek in Belgie deed en een eskimojongen meebracht, deze bij de bastaardkerkers en goedmensen overal rondtoonde en met hem in één kamer sliep, niemand, maar dan ook niemand van al die kerkelijke typen daar graten in zag en zich totnutoe daaraan niet kan en wil herinneren.
Moreel gezien totaal verrot.
En tegelijk uiterst laf en niet waarachtig.
De noordbelgische bastaardkerk is onder Suenens, Danneels en DeKesel tot een homo-troep geworden, daarop geselecteerd en tegelijkertijd naar buiten schijnheilig totaal verzwegen.
@ Vorige Anoniem,
Hartelijk dank voor de informatie.
Waarom zijn eigenlijk de heteroseksuelen massaal uitgetreden? De gevallen die ik persoonlijk de laatste 20 jaar al meegemaakt heb, betroffen ook allemaal heteroseksuelen. De heteroseksuelen konden trouwen en kregen dispensatie, maar waarom zijn net zij massaal vertrokken? Men had toch gekozen om celibatair te leven.
"Zij zijn de eersten in lijn die in deze tijd geconfronteerd worden met een verschrikkelijke overrompeling van aanvallen van Satan."
https://jezustotdemensheid.wordpress.com/2019/09/10/mijn-katholieke-kerk-werd-aan-flarden-gescheurd-toch-zal-de-ziel-van-mijn-kerk-nooit-door-satan-ingenomen-of-verteerd-worden/
o.a. weggepest worden als Mgr Leonard.
GA; je gaat mogelijkerwijs je antwoord waarom alleen heteropriesters vertrekken moeten zoeken in pesterijen. Misschien vanwege de homo-priesters, die een clique vormen, tegen “die anderen”. Maar…
Ik moet toegeven dat ik me sinds het ontslag van Tom Lannoy, zelf het hoofd gebroken heb met de vraag; Waarom nu net die? De golden poster boy. Hij had het bisdom aan zijn voeten liggen. De pers kon niet genoeg van hem krijgen. Wat wordt er daar verzwegen ?
Het is toch niet de mediaaandacht die de jonge priesters krijgen? De pers met hun constant gezeur over pedofilie, celibaat, kerk leegloop en “dat is toch niet meer van deze tijd”. De liberale pers kan er wat van, met hun eigen liberale levenswijzes, haat voor de Kerk, minachtig voor de klerus, en zucht naar sensatie.
Of is het omdat de Kerk in België zo ver voorbij het paaltje is, dat een belgische priester gewoon niet meer serieus te nemen is.
Eerlijk gezegd. Als Katholieke leek die nog wil practiceren, lijkt de wereld zo vijandig dat wanneer je je kop buiten de deur steekt, hij afgebeten wordt. Je vraagt je af of de “3 dagen duisternis” van de Maria verschijningen in Akita zich tegenwoordig aan het afspelen zijn. De wereld is zo vijandig dat je je alleen nog maar wil opsluiten en afsluiten van de wereld, want de wereld heeft niets meer te bieden, afgezien van agressie en leugens.
Dat is het leuke aan de SPPX; dat is gewoon niet van deze wereld. Zalig.
Ik denk dat in een SPPX kapel, God aanwezig is. Je ontvangt genade. Ongeacht hoe groot je zorgen, je gaat binnen, en aan de deur laat je alles achter. Terwijl elders de duivels heersen.
NB dit is geen promotie voor de SPPX, maar gewoon een vaststelling.
Een reactie posten