De Mis "ter beëindiging van alle schisma", werd plots een mis "voor de eenheid van de Kerk"! Dit is pure ketterij, want de Kerk is één en daarnaast heb je de schismatiekers, die géén deel uitmaken van de Kerk!
1 opmerking:
Anoniem
zei
De votieve ‘Mis tegen Schisma’ is in 1960 van naam veranderd tot de ‘Mis voor Eenheid in de Kerk’ en twee jaar later helemaal uit het Missaal van 1962 verwijderd.
Het mag ons niet verwonderen dat de votieve ‘Mis voor Eenheid in de Kerk’ reeds twee jaar later uit het Missaal geschrapt is want het Evangelie is Johannes 17; 1 en 11-23.
(Dit is er eigenlijk één voor Johan Bonny. Hij zal deze mis voor ‘Eenheid in de Kerk’ heel goed kennen omwille van zijn lidmaatschap aan de Pauselijke Raad voor de Eenheid van de Christenen. Doch ik kan me vergissen want Bonny blijkt te denken dat Jezus nooit veel gezegd heeft; )
Dit evangelie - Johannes 17 - is een echter monoloog vanwege Jezus – een gebed eigenlijk dat Jezus aan Zijn Vader richt voor Zijn Apostelen – een vrij emotionele tekst, die de liefde voor Zijn Apostelen toont – vlak voor Hij door Judas verraden wordt in hoofdstuk 18.
Lees dat Evangelie maar eens en je zal beseffen waarom syncretische en relativistische bisschoppen --- bezeten met hun oecumene, die het concept van schisma onmogelijk achten omdat volgens hen de Kerk opgebouwd is uit een verzameling van alle godsdiensten en ketterijen --- moeite hebben met dit Evangelie. Als ze Jezus horen in Johannes 17, zullen zelfs zij een beetje verlegen zijn en !!! VERADER !!! VERRADER !!! VERRADER !!! VERRADER !!! door hun geweten horen bonken en hebben devotie voor Eenheid in de Kerk maar helemaal geschrapt.
***
Maar Bonny mag me worst wezen; het belangrijkste we uit deze hervormingen van de votieve missen kunnen halen is dat dit een perfect voorbeeld is hoe de verbastering van de geloofsleer en het verval van de Kerk lang voor het Tweede Vaticaans Concilie gestart is. Het Tweede Vaticaans Concilie is niets meer dan het orgelpunt en laatste Bravo van de ketterijen, waarin de bisschoppen en kardinalen zichzelf een staande ovatie gegeven hebben voor hun ongeloof.
Na Vat ii valt de Kerk over de afgrond in het grote niets. Vat ii is het punt waar Rome officieel apostasie gepleegd heeft.
Als je de Kerk wil herstellen, dan is de grootste uitdaging niet het verbeteren van de fouten van het Tweede Vaticaans Concilie. Dat is simpel, je neemt alles dat sinds het begin van het Johannes xxiii pontificaat geschreven is en verbrandt het. De grootste uitdaging is het verbeteren van de fouten die tussen Leo xiii en Pius xii gemaakt zijn.
De geloofsleer in die periode is zo ongeveer intact gebleven, maar de boeken die de geloofsleer uitleggen en interpreteren zijn problematisch op momenten. De Latijnse originelen zijn ook weer beter dan de vertalingen. Maar consistentie is ver te zoeken.
S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia
We Stand In Support of Padre Stefano Manelli
Paus Benedictus XVI
Een meditatie over het Heilig Misoffer
2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------
ONZE VADER
Onze Vader, die in de Hemelen zijt, geheiligd zij Uw Naam, Uw Rijk kome, Uw Wil geschiede op aarde als in de Hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren, En leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade. Amen.
Arma Christi
SEDE VACANTE 31-12-2022
0 dagen 16 uren 27 minuten 31 seconden sinds de Petrijnse Zetel vacant werd.
1 opmerking:
De votieve ‘Mis tegen Schisma’ is in 1960 van naam veranderd tot de ‘Mis voor Eenheid in de Kerk’ en twee jaar later helemaal uit het Missaal van 1962 verwijderd.
Het mag ons niet verwonderen dat de votieve ‘Mis voor Eenheid in de Kerk’ reeds twee jaar later uit het Missaal geschrapt is want het Evangelie is Johannes 17; 1 en 11-23.
(Dit is er eigenlijk één voor Johan Bonny. Hij zal deze mis voor ‘Eenheid in de Kerk’ heel goed kennen omwille van zijn lidmaatschap aan de Pauselijke Raad voor de Eenheid van de Christenen. Doch ik kan me vergissen want Bonny blijkt te denken dat Jezus nooit veel gezegd heeft; )
Dit evangelie - Johannes 17 - is een echter monoloog vanwege Jezus – een gebed eigenlijk dat Jezus aan Zijn Vader richt voor Zijn Apostelen – een vrij emotionele tekst, die de liefde voor Zijn Apostelen toont – vlak voor Hij door Judas verraden wordt in hoofdstuk 18.
Lees dat Evangelie maar eens en je zal beseffen waarom syncretische en relativistische bisschoppen --- bezeten met hun oecumene, die het concept van schisma onmogelijk achten omdat volgens hen de Kerk opgebouwd is uit een verzameling van alle godsdiensten en ketterijen --- moeite hebben met dit Evangelie. Als ze Jezus horen in Johannes 17, zullen zelfs zij een beetje verlegen zijn en !!! VERADER !!! VERRADER !!! VERRADER !!! VERRADER !!! door hun geweten horen bonken en hebben devotie voor Eenheid in de Kerk maar helemaal geschrapt.
***
Maar Bonny mag me worst wezen; het belangrijkste we uit deze hervormingen van de votieve missen kunnen halen is dat dit een perfect voorbeeld is hoe de verbastering van de geloofsleer en het verval van de Kerk lang voor het Tweede Vaticaans Concilie gestart is. Het Tweede Vaticaans Concilie is niets meer dan het orgelpunt en laatste Bravo van de ketterijen, waarin de bisschoppen en kardinalen zichzelf een staande ovatie gegeven hebben voor hun ongeloof.
Na Vat ii valt de Kerk over de afgrond in het grote niets. Vat ii is het punt waar Rome officieel apostasie gepleegd heeft.
Als je de Kerk wil herstellen, dan is de grootste uitdaging niet het verbeteren van de fouten van het Tweede Vaticaans Concilie. Dat is simpel, je neemt alles dat sinds het begin van het Johannes xxiii pontificaat geschreven is en verbrandt het. De grootste uitdaging is het verbeteren van de fouten die tussen Leo xiii en Pius xii gemaakt zijn.
De geloofsleer in die periode is zo ongeveer intact gebleven, maar de boeken die de geloofsleer uitleggen en interpreteren zijn problematisch op momenten. De Latijnse originelen zijn ook weer beter dan de vertalingen. Maar consistentie is ver te zoeken.
Een reactie posten