Een Pater Jezuïet en ooggetuige van de atoombom op Hiroshima veroordeelt het gebruik van kernwapens, aangezien het doel de middelen niet heiligt!
6 opmerkingen:
Anoniem
zei
Nee, hij veroordeelt de atoombom niet, evenmin het massaal uitroeien van burgers. Het uitroeien van burgers is hier interessant, vooral met het oog op de nakende Neurenberg Processen.
Pater Siemes zegt:
“We have discussed among ourselves the ethics of the use of the bomb. Some consider it in the same category as poison gas and were against its use on a civil population. It seems logical to me that he who supports total war in principle cannot complain of war against civilians. The crux of the matter is whether total war in its present form is justifiable, even when it serves a just purpose. Does it not have material and spiritual evil as its consequences which far exceed whatever good that might result? When will our moralists give us a clear answer to this question?”
Hij zegt dat indien je ‘Total War’ goedkeurt, je niet over burgerslachtoffers mag komen klagen. Hij stelt wél de vraag of ‘Total War’ überhaupt gerechtvaardigd kan worden. Indien niet, mogen burgers niet gedood worden.
Maar merk op dat hij dit van een voorbereide tekst leest.
Die voorbereide tekst begint zo “We have discussed among ourselves” – wie zijn die “We”? De Jezuïeten? De Amerikanen?
Pater Siemes heeft dit ooggetuigenverslag gegeven aan een onderzoekscommissie die aan het Manhattan Project verbonden was. Een transcript van de volledige tekst vindt je hier:
http://avalon.law.yale.edu/20th_century/mp25.asp
Een beetje context: Pater Siemes is een Duitser. Ten tijde van dit interview zitten er in Neurenberg een paar van zijn landsgenoten te zweten. Ik weet het niet, maar ik veronderstel dat Pater Siemes door de Amerikanen gevangen genomen is: een Duitser die met Japanners collaboreerde zal niet zo heel populair geweest zijn in 1945. Dus neem hetgeen hij hier zegt met de nodige korreltjes zout; in Neurenberg stond de galg al klaar.
Verder; een deel van het ooggetuigenverslag is voor de propaganda film “When the Atom Strikes” gebruikt, waarvan Guardian Angel ons hier een korte clip toont.
De volledige film: http://www.youtube.com/watch?v=U6t0IpDN-jg
Het doel van deze propagandafilm is om aan te tonen dat het massaal doden van burgers in Hiroshima wél gerechtvaardigd was. Hiertoe worden allerlei argumenten naar voren geschoven: Hiroshima en Nagasaki zouden militair strategische doelwitten geweest zijn, arbeiders in de wapenfabriek worden als soldaten bestempeld, niet als burgers. Men beweert ook dat burgers wapens in hun huizen opsloegen. Burgers moeten maar niet tussen de wapenfabrieken gaan wonen. En vooral, de Japanners hadden de waarschuwingen in de "Verklaring van Potsdam” van 26 Juli naast zich neergelegd. Het politiek correcte deel van het ooggetuigenverslag van Pater Siemes wordt dus uit context als bijkomend argument op het einde van de film bijgevoegd.
Er is ook een schrijnend verschil tussen de propaganda film en het transcript van het ooggetuigenverslag. In de propaganda film zien we een Hiroshima waar veel puin geruimd is. Hiroshima na de bom ziet er eigenlijk vrij netjes uit. Het commentaar bij de film is bijzonder klinisch alsof Hiroshima een testgebied was waar nooit iemand gewoond heeft. Maar in het ooggetuigenverslag steken de splinters en glasscherven nog in de muur, liggen de brandende lijken nog onder het brandende puin en woedt de vuurstorm nog. De beschrijvingen van Pater Siemes zeggen genoeg over hetgeen hij van atoombommen denkt.
Dat alles leidt tot de volgende gedachte: twee dagen na de bom op Hiroshima werd er in Londen het ‘London Charter’ getekend. Dit is het internationaal strafrechtelijk verdrag dat de wettelijke basis vormt voor de vervolging van oorlogsmisdadigers. Een dergelijk verdrag bestond voorheen niet en was vereist om de Neurenberg Processen te organiseren. “Crimes against Humanity” maakte hier deel van uit – direct verwijzend naar de concentratiekampen.
Dus de propagandafilm wil de atoombom goedpraten, terwijl iedereen zich een beetje misselijk voelt bij de gedachte van de holocaust.
Het punt is dat de Amerikanen in der tijd zichzelf niet lekker voelden met het aantal burgerslachtoffers in Hiroshima, ook al wilden ze hun bom bijzonder knap vinden. Ze voelden dat ze zich moesten verantwoorden, om niet over dezelfde kam geschoren te worden als Heinrich Himmler.
Tot slot, in werkelijkheid is Pater een goede man die op miraculeuze wijze de bom overleefd heeft, en vele gewonden verzorgd heeft, voor hij zijn eigen verwondingen verzorgde. Maar in deze film wordt hij als politieke pioen gebruikt.
Was een 33ste graad grootmeester van de vrijmetselarij.
Truman was de 33ste president van de VS.
Hiroshima ligt in de buurt van de 33ste breedtegraad.
Van de 4de Juli, nationale feestdag VS tot de 6de Augustus, de ontploffing, is het 33 dagen.
De vrijmetselaars houden wel van enige symboliek.
De kans is ook vrij groot dat Franklin Delano Roosevelt door de vrijmetselarij vermoord werd, aangezien hij de atoombom niet had willen inzetten.
Einstein withheld public comment on the atomic bombing of Japan until a year afterward. A short article on the front page of the New York Times contained his view: "Prof. Albert Einstein... said that he was sure that President Roosevelt would have forbidden the atomic bombing of Hiroshima had he been alive and that it was probably carried out to end the Pacific war before Russia could participate." ("Einstein Deplores Use of Atom Bomb", New York Times, 8/19/46, pg. 1).
Een half uur voor het vallen van de atoombom liet een andere B-29 Superfortress het luchtalarm afgaan. Dit werd na ongeveer 25 minuten afgeblazen, waardoor de uraniumbom viel toen alle inwoners juist de schuilkelders uit waren. Er verliepen 45 seconden tussen het afwerpen van de bom en de explosie. De bom kwam 580 meter boven de grond tot ontploffing.
De stad werd door de explosie van de bom geheel verwoest, en ca. 80.000 mensen kwamen in een fractie van een seconde om. Een enorme vuurbal van een 300 meter doorsnede ontwikkelde zich. Onder deze vuurbal liep de temperatuur op tot 4000 °C. Na de vuurbal verspreidden gammastralen en infraroodstralen zich en volgde een schokgolf die zich voortbewoog met de snelheid van het geluid. Vele tienduizenden personen raakten gewond en zwaar verbrand. Enkele minuten na de explosie vielen er dikke regendruppels, zwart van de as en rook en zwaar radioactief besmet, op de stad.
Door de na-effecten als gevolg van de radioactieve straling liep het dodental uiteindelijk op tot ongeveer ca. 150.000 eind 1945.
Julius Robert Oppenheimer, de vader van de atoombom.
Zijn privé leven was op zijn minst chaotisch. Het ene vriendinnetje na het andere. Het was niet alleen promiscuïteit, maar zo van die toestanden met psychologisch labiele personen die eerder professionele hulp nodig hebben in plaats van hen aan hun lot over te laten. Hij was tenminste met één vriendinnetje getrouwd, maar alleen omdat ze zwanger was, maar ze waren al gescheiden voor het kind geboren was. Zij was al drie keer voorheen getrouwd. Een van haar vroegere echtgenotes was een Amerikaanse communist die als vrijwilliger in de Spaanse Burgeroorlog omgekomen was. Zelf, was Oppenheimer lid van elke communistische organisatie in West-Amerika.
Kort na het Stalin-Hitler Pact, had de FBI reden genoeg om hem op een lijst te plaatsen van mensen die gearresteerd moesten in geval een nationale ramp, een oorloog bijvoorbeeld.
En wat doe je met zo een man? Je laat hem een atoombom maken. In het geheim natuurlijk. Stel je voor dat zo een wapen in de verkeerde handen terecht komt.
Gedurende het hele Manhattan Project werd Oppenheimer overal gevolgd door FBI, maar het werd beslist dat hij te belangrijk was voor het project om hem op grond van verdacht gedrag van het project te verwijderen.
Naar eigen zeggen, na het aanschouwen van na de eerste atoomtest in Trinity, New Mexico op 16 Juli, (2 weken voor Hiroshima) moest hij aan een passage uit de Bhagavad Gita denken
"Now, I am become Death, the destroyer of worlds."
Interessant niet? Wie kan nu passages uit de Bhagvad Gita citeren?
Nu de man was heel slim, geniaal zelfs. Hij heeft een atoombom uitgevonden, en hij heeft belangrijke wetenschappelijke bijdrages geleverd voor de Quantum Mechanica, hij heeft neutronen sterren en zwarte gaten ontdekt.
Maar die passage uit de Bhagavad Gita is zorgwekkend. Wie vergelijkt zichzelf nu met de Hindoe god Vishnu.
S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia
We Stand In Support of Padre Stefano Manelli
Paus Benedictus XVI
Een meditatie over het Heilig Misoffer
2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------
ONZE VADER
Onze Vader, die in de Hemelen zijt, geheiligd zij Uw Naam, Uw Rijk kome, Uw Wil geschiede op aarde als in de Hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren, En leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade. Amen.
Arma Christi
SEDE VACANTE 31-12-2022
0 dagen 16 uren 27 minuten 31 seconden sinds de Petrijnse Zetel vacant werd.
6 opmerkingen:
Nee, hij veroordeelt de atoombom niet, evenmin het massaal uitroeien van burgers. Het uitroeien van burgers is hier interessant, vooral met het oog op de nakende Neurenberg Processen.
Pater Siemes zegt:
“We have discussed among ourselves the ethics of the use of the bomb. Some consider it in the same category as poison gas and were against its use on a civil population. It seems logical to me that he who supports total war in principle cannot complain of war against civilians. The crux of the matter is whether total war in its present form is justifiable, even when it serves a just purpose. Does it not have material and spiritual evil as its consequences which far exceed whatever good that might result? When will our moralists give us a clear answer to this question?”
Hij zegt dat indien je ‘Total War’ goedkeurt, je niet over burgerslachtoffers mag komen klagen. Hij stelt wél de vraag of ‘Total War’ überhaupt gerechtvaardigd kan worden. Indien niet, mogen burgers niet gedood worden.
Maar merk op dat hij dit van een voorbereide tekst leest.
Die voorbereide tekst begint zo “We have discussed among ourselves” – wie zijn die “We”? De Jezuïeten? De Amerikanen?
Pater Siemes heeft dit ooggetuigenverslag gegeven aan een onderzoekscommissie die aan het Manhattan Project verbonden was. Een transcript van de volledige tekst vindt je hier:
http://avalon.law.yale.edu/20th_century/mp25.asp
Een beetje context: Pater Siemes is een Duitser. Ten tijde van dit interview zitten er in Neurenberg een paar van zijn landsgenoten te zweten. Ik weet het niet, maar ik veronderstel dat Pater Siemes door de Amerikanen gevangen genomen is: een Duitser die met Japanners collaboreerde zal niet zo heel populair geweest zijn in 1945. Dus neem hetgeen hij hier zegt met de nodige korreltjes zout; in Neurenberg stond de galg al klaar.
Verder; een deel van het ooggetuigenverslag is voor de propaganda film “When the Atom Strikes” gebruikt, waarvan Guardian Angel ons hier een korte clip toont.
De volledige film: http://www.youtube.com/watch?v=U6t0IpDN-jg
Het doel van deze propagandafilm is om aan te tonen dat het massaal doden van burgers in Hiroshima wél gerechtvaardigd was. Hiertoe worden allerlei argumenten naar voren geschoven: Hiroshima en Nagasaki zouden militair strategische doelwitten geweest zijn, arbeiders in de wapenfabriek worden als soldaten bestempeld, niet als burgers. Men beweert ook dat burgers wapens in hun huizen opsloegen. Burgers moeten maar niet tussen de wapenfabrieken gaan wonen. En vooral, de Japanners hadden de waarschuwingen in de "Verklaring van Potsdam” van 26 Juli naast zich neergelegd. Het politiek correcte deel van het ooggetuigenverslag van Pater Siemes wordt dus uit context als bijkomend argument op het einde van de film bijgevoegd.
Er is ook een schrijnend verschil tussen de propaganda film en het transcript van het ooggetuigenverslag. In de propaganda film zien we een Hiroshima waar veel puin geruimd is. Hiroshima na de bom ziet er eigenlijk vrij netjes uit. Het commentaar bij de film is bijzonder klinisch alsof Hiroshima een testgebied was waar nooit iemand gewoond heeft. Maar in het ooggetuigenverslag steken de splinters en glasscherven nog in de muur, liggen de brandende lijken nog onder het brandende puin en woedt de vuurstorm nog. De beschrijvingen van Pater Siemes zeggen genoeg over hetgeen hij van atoombommen denkt.
Dat alles leidt tot de volgende gedachte: twee dagen na de bom op Hiroshima werd er in Londen het ‘London Charter’ getekend. Dit is het internationaal strafrechtelijk verdrag dat de wettelijke basis vormt voor de vervolging van oorlogsmisdadigers. Een dergelijk verdrag bestond voorheen niet en was vereist om de Neurenberg Processen te organiseren. “Crimes against Humanity” maakte hier deel van uit – direct verwijzend naar de concentratiekampen.
Dus de propagandafilm wil de atoombom goedpraten, terwijl iedereen zich een beetje misselijk voelt bij de gedachte van de holocaust.
Het punt is dat de Amerikanen in der tijd zichzelf niet lekker voelden met het aantal burgerslachtoffers in Hiroshima, ook al wilden ze hun bom bijzonder knap vinden. Ze voelden dat ze zich moesten verantwoorden, om niet over dezelfde kam geschoren te worden als Heinrich Himmler.
Tot slot, in werkelijkheid is Pater een goede man die op miraculeuze wijze de bom overleefd heeft, en vele gewonden verzorgd heeft, voor hij zijn eigen verwondingen verzorgde. Maar in deze film wordt hij als politieke pioen gebruikt.
Bommengooier Truman was een vrijmetselaar...
Harry S. Truman,
Was een 33ste graad grootmeester van de vrijmetselarij.
Truman was de 33ste president van de VS.
Hiroshima ligt in de buurt van de 33ste breedtegraad.
Van de 4de Juli, nationale feestdag VS tot de 6de Augustus, de ontploffing, is het 33 dagen.
De vrijmetselaars houden wel van enige symboliek.
De kans is ook vrij groot dat Franklin Delano Roosevelt door de vrijmetselarij vermoord werd, aangezien hij de atoombom niet had willen inzetten.
Einstein withheld public comment on the atomic bombing of Japan until a year afterward. A short article on the front page of the New York Times contained his view: "Prof. Albert Einstein... said that he was sure that President Roosevelt would have forbidden the atomic bombing of Hiroshima had he been alive and that it was probably carried out to end the Pacific war before Russia could participate." ("Einstein Deplores Use of Atom Bomb", New York Times, 8/19/46, pg. 1).
Een half uur voor het vallen van de atoombom liet een andere B-29 Superfortress het luchtalarm afgaan. Dit werd na ongeveer 25 minuten afgeblazen, waardoor de uraniumbom viel toen alle inwoners juist de schuilkelders uit waren. Er verliepen 45 seconden tussen het afwerpen van de bom en de explosie. De bom kwam 580 meter boven de grond tot ontploffing.
De stad werd door de explosie van de bom geheel verwoest, en ca. 80.000 mensen kwamen in een fractie van een seconde om. Een enorme vuurbal van een 300 meter doorsnede ontwikkelde zich. Onder deze vuurbal liep de temperatuur op tot 4000 °C. Na de vuurbal verspreidden gammastralen en infraroodstralen zich en volgde een schokgolf die zich voortbewoog met de snelheid van het geluid. Vele tienduizenden personen raakten gewond en zwaar verbrand. Enkele minuten na de explosie vielen er dikke regendruppels, zwart van de as en rook en zwaar radioactief besmet, op de stad.
Door de na-effecten als gevolg van de radioactieve straling liep het dodental uiteindelijk op tot ongeveer ca. 150.000 eind 1945.
Dat is de vrijmetselarij!
Julius Robert Oppenheimer, de vader van de atoombom.
Zijn privé leven was op zijn minst chaotisch. Het ene vriendinnetje na het andere. Het was niet alleen promiscuïteit, maar zo van die toestanden met psychologisch labiele personen die eerder professionele hulp nodig hebben in plaats van hen aan hun lot over te laten. Hij was tenminste met één vriendinnetje getrouwd, maar alleen omdat ze zwanger was, maar ze waren al gescheiden voor het kind geboren was. Zij was al drie keer voorheen getrouwd. Een van haar vroegere echtgenotes was een Amerikaanse communist die als vrijwilliger in de Spaanse Burgeroorlog omgekomen was. Zelf, was Oppenheimer lid van elke communistische organisatie in West-Amerika.
Kort na het Stalin-Hitler Pact, had de FBI reden genoeg om hem op een lijst te plaatsen van mensen die gearresteerd moesten in geval een nationale ramp, een oorloog bijvoorbeeld.
En wat doe je met zo een man? Je laat hem een atoombom maken. In het geheim natuurlijk. Stel je voor dat zo een wapen in de verkeerde handen terecht komt.
Gedurende het hele Manhattan Project werd Oppenheimer overal gevolgd door FBI, maar het werd beslist dat hij te belangrijk was voor het project om hem op grond van verdacht gedrag van het project te verwijderen.
Naar eigen zeggen, na het aanschouwen van na de eerste atoomtest in Trinity, New Mexico op 16 Juli, (2 weken voor Hiroshima) moest hij aan een passage uit de Bhagavad Gita denken
"Now, I am become Death, the destroyer of worlds."
Interessant niet? Wie kan nu passages uit de Bhagvad Gita citeren?
Nu de man was heel slim, geniaal zelfs. Hij heeft een atoombom uitgevonden, en hij heeft belangrijke wetenschappelijke bijdrages geleverd voor de Quantum Mechanica, hij heeft neutronen sterren en zwarte gaten ontdekt.
Maar die passage uit de Bhagavad Gita is zorgwekkend. Wie vergelijkt zichzelf nu met de Hindoe god Vishnu.
http://www.youtube.com/watch?v=26YLehuMydo
Een reactie posten