BREAKING NEWS

News Ticker --- 31-12-2022 SEDE VACANTE 31 DECEMBER 2022 --- Einde berichten ---

zondag 21 juni 2020

Ziekenzorg in tijden van corona of hoe Katholieken leven én sterven

Paus Benedictus XVI geeft het goede voorbeeld en verlaat zijn 'comfortbubbel' om zieken en stervenden bij te staan ondanks alle mogelijke gezondheidsrisico's

Géén loos gepraat, maar wél eenvoudige daden die wij kunnen navolgen

































Een Katholieke kijk op het lijden


Voor een Christen is het lijden niet alleen kommer en kwel. Wij hebben immers de Zoon van God die voor ons geleden heeft, omwille van onze zonden. Mensen vragen wel eens waar God is als ze grote of kleine dingen te lijden hebben. Het antwoord is: “Hij is er midden in”, want onze Heer Jezus Christus heeft de menselijke natuur volledig aangenomen. Hij kent het menselijk bestaan en Hij kent dus ook het menselijk lijden. Hij heeft immers het lijden Zélf ervaren door Zijn geseling en Zijn Kruisdood. Zo vormt ons lijden niet langer enkel een kwelling, maar is het een mogelijkheid om meer op Jezus te gaan gelijken, om gelijkvormig te worden met Hem door wiens striemen wij genezen werden. Zij die ernstig ziek zijn en het levenseinde voor zich zien, kunnen dan ook troost putten uit hun geloof en kunnen rekenen op de steun van de Heer. Hij laat hen niet in de steek en treedt de mens met alle hulp tegemoet, in het bijzonder in de Sacramenten, voor de zieken en stervenden in het bijzonder het Sacrament van de Ziekenzalving en in de Heilige Communie.


Gebed om een goede dood


O mijn Goede God,
Moge mijn stervensuur
het schoonste uur van mijn leven worden,
omdat ik dan mijn doel bereikt zal hebben
en mag ingaan in Uw eeuwige heerlijkheid.
Schenk mij de grote genade,
met vol bewustzijn en grote vreugde,
U, mijn hemelse Vader, het leven,
dat U mij geschonken hebt, terug te geven.
Moge het mijn laatste offergave zijn aan U.
Ik ben mij bewust van mijn grote armzaligheid,
maar ook heb ik weet van Uw nog grotere liefde
en barmhartigheid jegens mij.
O mijn God en Vader!
Amen


Dank U, Heilige Vader


Je kan zeggen wat je wil, maar Paus Benedictus XVI is de Bisschop van Rome, de Opvolger van Petrus, de Vicaris van Onze Heer Jezus Christus, de Herder van de Universele Kerk, de Dienaar der dienaren Gods, de bewaarder van de échte Katholieke Apostolische Romeinse Doctrine en Traditie, de Pontifex Maximus, de Verdediger van het Heilig Evangelie, het licht dat wijst naar onze Hoop.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een prachtige, een wijze, een totaal juiste tekst op het juiste ogenblik.

De bastaardkerk heeft de sacramenten laten vallen, gedwee meeheulend met de laîcistische tijdsgeest en de mainstream-politiek.
Ze heeft daardoor publiek hara-kiri begaan.
De theologisch geschoolde augustijn-eremiet Luther stelde voor 500 jaar vast, dat " dáár de Kerk is, waar a. het evangelie gepreekt wordt in woord en daad, en b. waar de sacramenten juist toegediend worden".
De bastaardkerk heeft met haar onzin punt a. tot absurdum herleid en met het wegnemen van de sacramenten aan haar enige zin van bestaans verzaakt.
Waarde: nul.

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer

2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

2 Timoteüs 2:3  Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------