maandag 2 februari 2015

Over de Vrijmetselarij binnen de Kerk:


1 opmerking:

Anoniem zei

Na tweemaal voorzichtig de suggestie te hebben aangegeven en geen antwoord te hebben ontvangen lijken de ergste vermoedens bevestigd. De heer deken van de parochies in onze streek heeft o.a. onder zich een bijzonder sociale pastoor en ook een bijzonder vooruitstrevende modernistische pastoor. De sociale pastoor heeft volgens mij geen idee waar hij mee bezig is want gewoon ondoordacht opportuun, maar de doelbewuste modernist is van een heel ander kaliber. De suggestie aan de deken : "U zult wel voor het humanisme zijn denk ik." laat veel vrijheid maar na de tweede suggestie mocht men toch enige reactie als bijvoorbeeld een ontkenning verwachten met enig commentaar. Geen woord.

Zijn preken zijn stijlvol eigentijds en volgens mij slim uitgekookt en zien slechts enkele aanwezige politiekers en soortgelijk actief waakzame mensen wat er gebeurt.
De beklemming van mijn hart heeft me nog nooit bedrogen, maar toch moet ik bij gelegenheid nogmaals polsen, het zekere antwoord moet vroeg of laat uit zijn mond komen.
Eigenlijk hoef ik nog slechts proberen te meten hoe erg het met hem gesteld is.
Moeder Maria, neemt U aub zijn hartje in Uw moederlijk zachte handen.

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

Raymond Kardinaal Burke: ‘We have to judge acts’

Raymond Kardinaal Burke: ‘We have to judge acts’

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Raymond Kardinaal Burke

Raymond Kardinaal Burke
Curie-Kardinaal en Prefect van de 'Hoogste Rechtbank van de Apostolische Signatuur', zei op 13 december 2013: "Het 'Evangelii Gaudium' van Bergoglio behoort NIET tot het Pauselijke Magisterium"

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer